Film Nebojše Slijepčevića ‘Čovjek koji nije mogao šutjeti’, osvojio je Zlatnu palmu u kategoriji kratkog filma na festivalu u Cannesu. Prvi je to hrvatski film koji se može podičiti prestižnom nagradom, nakon što u konkurenciji ovog festivala hrvatske kinematografije petnaest godina uopće nije bilo.
Scenarij za film, baziran na istinitom događaju, napisao je redatelj Nebojša Slijepčević. Uloge u filmu nose Goran Bogdan, Alexis Manenti, Dragan Mićanović, Priska Ugrina, Dušan Gojić, Nebojša Pop Tasić, Mijo Pavelko, Martin Kuhar, Jakov Zovko i Robert Ugrina.
Još su dvoje glumaca članovi ove postave. I to naši Zadrani, Silvio Mumelaš, Lara Nekić.
Radnja filma snimljenog po istinitom događaju prati putnički vlak koji iz Beograda putuje za Bar. Vlak zaustavljaju naoružani pripadnici srpskih paravojnih snaga na maloj stanici u Štrpcima u Bosni i Hercegovini. Dobivši dojavu da u vlaku ima muslimanskih putnika, pronašli su njih 19 i pogubili ubrzo nakon što je vlak krenuo. Tome je svjedočilo oko 500 putnika, no nitko im se nije usudio suprotstaviti, osim jednog čovjeka: umirovljenog časnika Tome Buzova koji je putovao u posjet sinu.
‘Čovjek koji nije mogao šutjeti’ realiziran je pod okriljem kuće Antitalent, a producenti su Katarina Prpić i Danijel Pek. Koproducentice su Katja Tričkova (Contrast Films, Bugarska) i Noëlle Lévénez (Les Films Norfolk, Francuska). Film je nastao uz potporu Hrvatskog audiovizualnog centra. Prodajni zastupnik filma je francuski Manifest.
Slijepčević je 2018. godine osvojio DOC Allience nagradu u Cannesu za svoj dugometražni dokumentarni film Srbenka. Producentska kuća Antitalent u Cannesu je već ‘slavila’ s dugometražnim prvijencem Antonete Alamat Kusijanović “Murina”, koji je nagradu Zlatna kamera (Camera d’Or) osvojio 2021. godine.
Na ovom prestižnom festivalu velik je uspjeh postigao i film “Zvizdan” Dalibora Matanića koji je 2015. godine proglašen najboljim filmom programa Un Certain Regard.
Tportal je prekjučer objavio razgovor s Nebojšom Slijepčevićem koji nam se javio iz Cannesa. ‘Odličan je osjećaj imati film u konkurenciji u Cannesu, ali nisam sretan zato što sam tek drugi hrvatski autor na ovom festivalu. Za sve nas bilo bi bolje kad bi hrvatski filmovi češće gostovali na najvećim festivalima. Kad bi hrvatski film bio međunarodno uspješniji, lakše bismo dolazili do koprodukcija, filmovi bi imali veće budžete, snimalo bi se više..’, rekao je Slijepčević.