023.hr
S HIPODROMA Pred pola milijuna ljudi, započeo je povijesni koncert Marka Perkovića Thompsona
IZBORNA SKUPŠTINA Hrvoju Mariću novi mandat predsjednika Boksačkog saveza Zadarske županije
MALE BRANKE Večeras finalne utakmice malonogometnog turnira na Puntamici uz revijalni nastup “mladića priko 60”
53. Plivački maraton Preko – Zadar:Još jedna godina tradicije, mora i zajedništva na Dan pobjede
Policija od 40-godišnjeg muškarca oduzela heroin i dvije digitalne vage
Nakon što je primio uplatu novca, kupcu nije isporučio kupljeni aparat
Netko je u Hrvatskoj sinoć osvojio više od 500.000 eura na Eurojackpotu – provjerite svoje listiće!
Barem na kratko završava toplinski val: Na Jadranu nevere, u unutrašnjosti svježije
UPOZORENJE IZ TELEKOMA Zbog mase ljudi na Hipodromu očekuju se problemi s mobilnim mrežama – ovo su savjeti stručnjaka
Marko Vučetić o Thompsonovu koncertu: “Skupi svehrvatski događaj s jeftinom srpskom logistikom”
  • Naslovnica
  • Najnovije
  • Vijesti
  • Zadar
  • Županija
  • Sport
  • Vrijeme
  • Podcast
  • Galerije
  • Kultura
  • Show
  • Lifestyle
  • Sci-tech
  • Promo
Promijeni veličinu slovaAa
023.hr023.hr
Najnovije objavljeno
VIJESTI
Zadar
ŽUPANIJA
SPORT
VRIJEME
PODCAST
GALERIJE
KULTURA
SHOW
LIFESTYLE
SCI-TECH
PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

NAJNOVIJE

ZADAR

ŽUPANIJA

SPORT

VIJESTI

VRIJEME

PODCAST

GALERIJE

KULTURA

SHOW

LIFESTYLE

SCI-TECH

PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

 
SVA PRAVA PRIDRŽANA © 2023. - 2025. QUANTUM MEDIA
Sci-Tech

Na društvenim mrežama veliki broj lažnih oglasa. Evo kako ih možete prepoznati i sačuvati novac i živce

Autor: 023.hr
Objavljeno: 22. svibnja 2024.
Čitanje članka: oko 4 min
Photo by Glenn Carstens-Peters on Unsplash
Podijeli
- SADRŽAJ POČINJE NAKON OGLASA -

Da su društvene mreže plodno tlo za razno razne prevare, znamo već dugo. U više smo navrata pisali i upozoravali na različite prevare koje se pojavljuju, najčešće na Facebooku.

Od “brzih kredita”, preko romantičnih prevara, prevara putem Facebook Marketplacea (oglasnika) pa do lažnih oglasa u kojim “poznata lica” pozivaju posjetitelje na brzu zaradu trgovinom kriptovalutama, zlatom i slično.

No, da su takvi lažni oglasi uzeli maha primijetili su i iz hrvatskog CERT-a i objavili upozorenje korisnicima. Kako ističu, pojavio se cijeli niz lažnih oglasa (a i lažnih stranica, koje imitiraju legitimne stranice tvrtki koje posluju u Hrvatskoj), a u kojima se oglašavaju “nevjerojatne rasprodaje”.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

S obzirom na to da bilo tko na Facebooku može stvoriti bilo kakvu stranicu i njome upravljati, tvrtke baš i nemaju neke preventivne mjere koje mogu upotrijebiti.

Preostaje im samo, kad primijete takve oglase ili stranice, da ih prijave Facebooku i nadaju se da će ih Facebook “po službenoj dužnosti” ugasiti.

Kako prevara funkcionira?

  • Napadač napravi Facebook stranicu sličnog imena kao neka legitimna stranica
  • Ukrade slike s legitimne stranice i postavi ih na svoju
  • Putem lažne stranice napravi oglas za lažnu rasprodaju – koriste skraćene poveznice kako bi prikrili adresu web stranice
  • Oglasi imaju lažne komentare kako bi izgledali uvjerljivo
  • Ako se klikne na oglas, odvode na lažnu stranicu

Takve “lažne” stranice najčešće imaju mali broj objava, mali broj pratitelja i otvorene su tek nedavno. Problem je što korisnici taj dio najčešće ne vide, već im za oko zapne privlačan oglas na njihovom zidu.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Iz CERT-a ističu kako su u posljednje vrijeme primijetili veći broj takvih lažnih stranica s rasprodajama, a koje imitiraju tvrtke koje prodaju elektroničku opremu.

Jedna od takvih tvrtki nedavno je svoje pratitelje na Facebooku upozorila na lažnu stranicu. Ali to upozorenje nisu vidjeli i svi oni koji su možda kliknuli na oglas na lažnoj stranici.

Nakon što “žrtva” klikne na oglas princip je veoma jednostavan i učinkovit.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
  • Na stranici mora odgovoriti na par pitanja
  • Obavijeste ju kako imaju proizvod koji baš njoj treba
  • Zatim imaju tri pokušaja da kliknu pravu kutiju i osvoje nagradni popust!
  • Uvijek osvajaju nagradu iz trećeg pokušaja!
  • Zatim ju vode na stranicu za krađu podataka
  • Stranica za „naplatu“ traži unos osobnih podataka
  • Zadnja stranica traži unos podataka bankovne kartice!
  • Broj kartice
  • Datum isteka valjanosti
  • Ime i prezime vlasnika kartice
  • CVV (kontrolni broj kartice)

Iz CERT-a upozoravaju kako upisivanjem traženih podataka, korisnici riskiraju gubitak novca.

Ističu da su takve, niske ponude, koje zvuče “predobro da bi bile istinite” najčešće prevara. Čak i ako ne ostanu bez veće količine novca (jer prevaranti najčešće počiste račun), sigurno neće dobiti ono “što su naručili”.

Kako izgledaju lažni oglasi i na što sve treba obratiti pozornost, objavljeno je na stranicama CERT-a, pa toplo preporučujemo da provjerite svaki oglas koji vam se čini previše dobrim, javlja Zimo.

- PRIMAJTE VIJESTI I PUTEM NAŠIH KANALA -
Ad imageAd image
Ad imageAd image
@023.zadar

Oznake:društvene mrežeprevare
- OGLAS -
- OGLAS -

Možda vam se sviđa i ovo...

Sci-Tech

Apple izdao ozbiljno upozorenje za korisnike iPhonea: “Može rezultirati požarom, strujnim udarom, ozljedama…”

Sci-Tech

Novi šok za korisnike Instagrama i Facebooka: Lli plaćajte ili trpite nametljive oglase!

Sci-Tech

Koristite li Windowse? Omraženi plavi ekran smrti (konačno) odlazi u povijest

Sci-Tech

ŠOKANTNA SNIMKA Je li nadzorna kamera snimila vanzemaljca? “Čulo se glasno udaranje i grebanje”

Sci-Tech

Upalila vam se lampica za gorivo – evo koliko još kilometara možete proći dok se motor ne ugasi

Sci-Tech

Znate li koja je najbolja mobilna mreža u Hrvatskoj? Ispitivanja pokazala da prednjači u svim kategorijama…

Zadar

Upozorenje građanima na lažno predstavljanje te pokušaje prijevare putem telefonskih poziva

Sci-Tech

Asteroid ubojica gradova mogao bi pogoditi Mjesec, a Zemlju zasuti krhotinama

- OGLAS -
023.hr

Pojedine rubrike ovog portala mogu donositi sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina.
Nakladnik: Quantum media d.o.o. // Impressum // Email: [email protected] // WhatsApp: 091/6666-888
Korisne poveznice: Zahtjev za brisanjem // Uvjeti korištenja // Dojava vijesti // Pravilnik nagradnih natječaja
Oglašavanje: Upoznajte se s mogućnostima oglašavanja na ovoj poveznici, ili nazovite 023/777-900

Družimo se i na ovim mrežama

Sva prava pridržana © 2024. Quantum media d.o.o.
Dobrodošli natrag!

Prijavite se u svoj račun

Username or Email Address
Password

Izgubljena lozinka