Sjećate li se Kinder lade i šalica i zdjelica u kojima se mogla kupiti? Vjerujemo da se sjećate i da je mnogi od vas još uvijek i imaju kod kuće.
Riječ je o keramičkim posudama Podravkine Kinder lade koje su zauvijek obilježile djetinjstva ljudi u cijeloj bivšoj državi. Tome svjedoče i deseci tisuća lajkova i komentara koji su ovih dana osvanuli pod fotografijama preslatke kravice.
I ne samo to: uslijedila je prava pomama za tim nostalgičnim prisjećanjem na djetinjstvo: ljudi žele kupiti šalice i zdjelice s likom kravice. Provjerili smo i oglasnike: šalica se ovih dana na internetu prodaje i za 15 eura, a zdjelica doseže cijenu od 30 eura, piše portal Danica.hr.
A evo vam malo i povijesti: prefini kremni namaz Podravka je počela proizvoditi u ožujku 1982. godine u svojoj tvornici u Koprivnici. Prehrambena je kompanija upravo tada krenula s proizvodnjom Kinder lade prema licenci talijanskog diva Ferrero.
No, onda se dogodio Domovinski rat, Jugoslavija se raspala u krvi, a licencni ugovor između Podravke i Ferrera prestao se konzumirati. Ferrero je na hrvatsko tržište prvi put snažno ušao sa svojom planetarno popularnom Nutellom.
Podravka je, s druge strane, odlučila na tržište lansirati vlastiti kremni namaz na bazi mlijeka i lješnjaka nazvavši ga Lino lada. Dogodilo se to sredinom 90-ih godina prošlog stoljeća. Lino lada se prvi put kao brand Podravkina kremnog namaza pojavljuje 1997. godine.
Aurora Čokolino
Inače, dehidriranu dječju hranu Podravka proizvodi još od 1970. godine kada sklapa ugovor o suradnji s njemačkom divom “Dr. Ritter”. Prvi proizvodi na bazi grisa s čokoladom proizvodili su se pod markom Aurora, a u Jugoslaviji su se zvali Aurora Čokolino.
Godine 1978. istječe licencni ugovor s “Dr. Ritterom” koji nije obnovljen. Tako se dječja hrana više ne prodaje pod markom Aurora, a zaštitni znak postaje medvjedić Medolino. Godine 1995. taj se popularni medvjedić jednostavno naziva Lino.
Kinder lada je zapravio bio Ferrerov brend koji je talijanska kompanija bila plasirala po zapadnoj Europi još 70-ih godina. U talijanskom Avelinu proizvodila se pod nazivom Kinder SuperCrema, a u Francuskoj i Jugoslaviji pod brendom Kinder lada.
Ferrero, međutim, početkom 1995. prestaje s proizvodnjom jer je zaključio kako bi im taj namaz ipak mogao ugroziti prodaju ključnog brenda – Nutelle. No, Kinder lada – taj božanski tamnobijeli namaz, za razliku od isključivo tamne Nutelle – za Podravku je bio zgoditak ravan najvećem jackpotu.
Luka Modrić
U početku je to bila samo crnobijela Lino lada duo, nakon toga i posve bijela, mliječna: takav isključivo bijeli namaz ne proizvodi nitko u Europi osim Podravke, a mnogi potrošači ga naprosto obožavaju.
Kasnije Podravka na tržište izbacuje i Lino ladu kokos, Lino ladu gold (sa sjeckanim komadićima lješnjaka) te, na koncu, Lino ladu creamy, posve tamnu koja okusom i teksturom neodoljivo podsjeća na Nutellu.
Nedavno je glavni ambasador Lino lade postao naš najbolji nogometaš svih vremena Luka Modrić. Nekako nam se čini kako bi zbog europskog prvenstva u Njemačkoj prodaja Podravkinih kremnih namaza mogla doseći nove rekorde.