Nakon deset godina propadanja, konačno se obnavlja pruga Zadar-Knin. Ova vijest donosi novi dah života za prometnu infrastrukturu regije. Vlakovi će ponovno započeti svoje putovanje, a željeznički kolodvor premješta se iz središta grada Zadra u luku Gaženicu. Dodatno, luku i grad će povezivati tramvaj i električni brodovi, stvarajući tako integrirani prometni sustav.
Kuzma Lepur, dugogodišnji voditelj željezničkih kolodvora u Ravnim kotarima, svjedočio je zlatnim vremenima pruge Zadar-Knin. Međutim, posljednjih deset godina vlakovi su izostali, ostavljajući prugu zapuštenom. Iako ga obnova raduje, Kuzma izražava zabrinutost zbog nedostatka industrijskih i gospodarskih subjekata koji su nekada koristili ovu trasu.
Ipak, obnova pruge nosi sa sobom nadu za revitalizaciju gospodarstva regije. Projekt će se financirati iz zajma Europske investicijske banke, uz dodatna europska sredstva. Državni tajnik Josip Bilaver ističe da će se u planu naći i obnova kolodvora te nabava modernih putničkih vlakova.
Osim financijskih investicija, planirana je i fizička obnova pruge. Nosivost će se podignuti na 22 i pol tone, te će se obnoviti 22 tunela. U sljedećoj fazi projekta, pruga će se izmjestiti iz naselja Bibinje i Sukošan, što će dodatno olakšati promet. Nova željeznička infrastruktura bit će centralizirana u luci Gaženica, gdje će biti smješten i novi zadarski željeznički kolodvor.
Zadar će dobiti i tramvajnu vezu, a prema riječima pročelnika Darka Kasapa, električni brodovi će dodatno rasteretiti cestovni promet, povezujući grad s okolnim otocima i obalnim područjima.
Stanovnici s nestrpljenjem očekuju početak radova, a mnogi izražavaju nadu da će obnova pruge označiti novi početak za regiju. Izbor izvođača radova je pri kraju, a vrijednost projekta prelazi 90 milijuna eura. Ovaj ambiciozni plan ne samo da će revitalizirati željeznički promet već će pružiti novu perspektivu za gospodarstvo i život lokalnog stanovništva, javlja HRT.