Američki lanac zalogajnica McDonald’s izvijestio je o posustajanju prometa na kraju 2023. godine, uz upola slabiji rast u matičnom SAD-u i gotovo stagnaciju u inozemnim restoranima pod franšizama pod pritiskom bojkota na Bliskom istoku.
Ukupni promet u McDonald’sovim restoranima porastao je u razdoblju od listopada do prosinca za 3,4 posto. U prethodna tri mjeseca uvećan je za 8,8 posto.
U matičnom SAD-u i na globalnim tržištima porastao je nešto više od četiri posto, zahvaljujući podignutim cijenama. U takvim je uvjetima stopa rasta u SAD-u bila upola niža nego u razdoblju od srpnja do rujna budući da su klijeni naručivali manje hrane i birali jeftinija jela.
U inozemnim restoranima pod franšizom McDonald’sov promet porastao je u zadnja tri prošlogodišnja mjeseca samo 0,7 posto, nakon 10,5-postotnog skoka u ljetnom tromjesečju.
Sukob Izraela i palestinskog Hamasa “značajno” je utjecao” na rezultate na nekim inozemnim tržištima, istaknuli su u McDonald’u, izdvojivši Maleziju, Indoneziju i Francusku.
Najteže posljedice osjetili smo na Bliskom istoku, rekao je u ponedjeljak izvršni direktor Chris Kempczinski, dodajući da ne očekuju značajno poboljšanje na tim tržištima dok rat u Pojasu Gaze ne završi.
McDonald’s se našao na udaru kritike nakon što je njegova franšiza u Izraelu objavila da je podijelila tisuće besplatnih obroka pripadnicima izraelske vojske. Objava je pokrenula val poziva na bojkot u zemljama čija javnost osuđuje izraelske vojne operacije u okupiranom palestinskom Pojasu Gaze.
Vlasnici restorana s McDonald’sovom franšizom u zemljama s muslimanskom većinom, poput Kuvajta, Malezije i Pakistana, distancirali su se od tvrtke. Kempczinski je njihovu reakciju nazvao “obeshrabrujućom i neutemeljenom”, pripisavši je “dezinformacijama”, navodi BBC.
McDonald’sova franšizna mreža obuhvaća više od 40 tisuća restorana diljem svijeta, a oko pet posto njih nalazi se na Bliskom istoku.