Nacionalni linijski brodar Jadrolinija najavljuje početak izgradnje novih brodova u sklopu ambicioznog investicijskog ciklusa. U prvoj fazi, planirana je gradnja tri nova električna broda, dok će drugi korak obuhvatiti projektiranje modernog dvostranog trajekta namijenjenog povezivanju južnog dijela Dugog otoka s putničkom lukom u Gaženici. Ove vijesti potaknule su interes Zadrana koji se već sada pitaju o povezivanju njihovog grada s talijanskom Anconom.
Iako je bilo poznato da Jadrolinija planira nabavku tri nova električna broda, iznenađenje je došlo s odlukom o projektiranju trajekta za novu liniju između Zadra i Dugog otoka, odnosno Gaženice i Zaglava. Riječ je o dvostranom trajektu s dizel-električnom hibridnom propulzijom kapaciteta 80 vozila i 500 putnika, te brzinom od 13 čvorova.
David Sopta, predsjednik Uprave Jadrolinije, ističe da je glavni razlog gradnje trajekta ubrzanje putovanja iz Zadra na otok. “Trajekt će ploviti kroz Mali Ždrelac ispod cestovnog mosta koji spaja Ugljan i Pašman, što je kraći put. Projektirali smo moderni trajekt kako bismo maksimalno povećali kvalitetu usluge putnicima, posebice otočanima”, naglašava Sopta.
Dodatno, Jadrolinija već gotovo godinu dana radi na kupnji broda koji će zajedno s Markom Polom povezivati hrvatsku i talijansku obalu. Marko Polo je prošle sezone uspješno plovio iz Zadra i Splita prema Anconi te iz Dubrovnika prema Bariju.
“Vjerujem da smo na dobrom putu i da ćemo uskoro objaviti pozitivne vijesti o međunarodnoj liniji. Planiramo intenzivnije povezati Dubrovnik i talijansku obalu u Bariju, a Split i Zadar će nastaviti održavati vezu s Anconom uz pomoć Marka Pola”, dodaje Sopta.
Prodaja karata za liniju Zadar – Ancona već je započela, a brod će ploviti između ta dva grada dva puta tjedno od 28. lipnja do 6. rujna. Jadrolinija time nastavlja unapređivati svoju flotu i pružati kvalitetnu uslugu putnicima na domaćim i međunarodnim rutama.