U ponedjeljak u školama počinje nova nastavna godina, a uoči nje na zagrebačkom je Fakultetu elektrotehnike i računarstva (FER) održan sada već tradicionalni Susret nastavnika iz STEM područja. Ondje se okupilo više od 250 učitelja i profesora te 20 ravnatelja osnovnih i srednjih škola iz cijele Hrvatske.
Kako piše portal Srednja.hr, i ove godine neki od najboljih maturanata upisali su upravo FER, a ondje za nekoliko tjedana u klupe sjeda oko 650 novih studenata. Pa je spomenuti susret bio prilika da dekan FER-a Vedran Bilas ponovno dodijeli zahvalnice srednjim školama koje su posebno doprinijele zainteresiranosti mladih za STEM područje te kvalitetno i uspješno pripremile učenike za studij elektrotehnike i računarstva.
Kako je priopćeno s FER-a, najveću zahvalnicu FER-a i priznanje dobile su XV. gimnazija Zagreb, V. gimnazija Zagreb i Tehnička škola Ruđera Boškovića Zagreb.
Veliku zahvalnicu zaslužile su III. gimnazija Split, Gimnazija Lucijana Vranjanina Zagreb, X. gimnazija ‘Ivan Supek’ Zagreb, Prva gimnazija Varaždin, Gimnazija Andrije Mohorovičića Rijeka, Gimnazija Franje Petrića Zadar, Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec i I. gimnazija Zagreb.
Dobitnici zahvalnica su i II. gimnazija Zagreb, Gimnazija Antuna Vrančića Šibenik, III. gimnazija Zagreb, Gimnazija Jurja Barakovića Zadar, III. gimnazija Osijek, Gimnazija Matije Antuna Reljkovića Vinkovci, Gimnazija Antuna Gustava Matoša Zabok, Gimnazija Pula, Gimnazija Karlovac, Gimnazija ‘Fran Galović’ Koprivnica, Prirodoslovna škola Vladimira Preloga, Srednja škola Krapina, Gimnazija ‘Matija Mesić’ Slavonski Brod i Gimnazija Požega.
Inače, ovaj događaj nastavnicima informatike, matematike, fizike, računalstva, tehničkih struka te učiteljima razredne nastave kroz predavanja i interaktivne radionice pruža priliku za usavršavanje te razmjenu primjera dobre prakse s kolegama. Dekan Bilas u uvodnom obraćanju nastavnicima istaknuo je nužnost poticanja mladih na čitanje, diskusije i kritičko razmišljanje.
– Svi dijelimo zajedničku misiju, a to je stvaranje hrvatske budućnosti. Ona se stvara na cijeloj vertikali od osnovnih, srednjih škola i sveučilišta. Naša misija nije stvarati samo STEM-ovce kao zalog za budućnost, već kompletne osobe. Tehnologija, kao dio STEM-a, mijenja našu svakodnevicu, zahvaljujući njoj živimo jednostavnije i njezin je značaj tu nemjerljiv. No, nećemo imati bolje društvo samo zato što se bavimo tehnologijom. Bolje društvo ćemo imati samo ako budemo imali dobre ljude. Dobre ljude stvaramo u školama i na fakultetima, poručio je Bilas.
I Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO) događaj je proglasila službenom edukacijom za nastavnike.
– U vrijeme vođenja modularne nastave i cjelodnevne škole, pruža se potpuno nova prilika za prepoznavanje stručnjaka koji će učenicima moći isporučiti ono što ih zanima i što im je potrebno. Profesori su tu kreatori sadržaja, a ovaj je susret savršena platforma na kojoj možete izgraditi i učvrstiti veze s kolegama te osmisliti nove sadržaje kako bismo pružili čim bolju kvalitetu obrazovanja našim učenicima, istaknuo je viši savjetnik za međunarodne odnose AZOO-a, Leon Jurčić.
Kako navode s FER-a, edukativni dio Susreta STEM nastavnika sastojao se od dva dijela. Ujutro su se održala četiri predavanja koja tematiziraju pitanje može li računalo biti bolji nastavnik od čovjeka, desetu godišnjicu kvantne mehanike, utjecaj generativne umjetne inteligencije na obrazovanje i navike učenja te raspad elektroenergetskih sustava. Poslijepodnevni dio sadržavao je tematske radionice i edukacije na kojima su se nastavnici mogli upoznati s mogućnostima suradnje osnovnih i srednjih škola s FER-om, steći konkretne savjete za unaprjeđenje nastavnog programa, motivaciju za dodatno usavršavanje te se povezati s kolegama i razmijeniti iskustva.