Eskalirao je nedostatak poštara! Građani su ogorčeni jer im računi u sandučiće ne stižu na vrijeme. Žele li izbjeći kašnjenje s plaćanjem, zatezne kamate i opomene, po poštu na šalter moraju sami.
Regulator poštanskih usluga HAKOM ističe da problemi traju već godinama, zbog čega su Poštu upozoravali i više puta joj izrekli novčane kazne odlukom Prekršajnog suda.
O potrošačkim pravima i mogućnostima naknade štete za RTL je govorila odvjetnica Dijana Kladar.
“Rekla bih da kazne vjerojatno nisu dovoljne s obzirom na to da se situacija ponavlja. Pokazalo se u praksi da što su kazne veće, to se veći broj subjekata prilagodi i poštuje propise. Kada su kazne preniske, većina ih ignorira. Apsolutno su preniske”, istaknula je Kladar.
Na pitanje koliko su ovakvi slučajevi česti, dodaje da se ne radi o izdvojenim primjerima:
“Takvi problemi događaju se i u Zagrebu. Sve je više potrošača koji imaju poteškoća s kašnjenjem pošte. Znalo se dogoditi da vam pošiljka u glavnom gradu putuje i po tjedan ili dva.”
Građani koji trpe štetu, poput plaćanja zateznih kamata, prvo se trebaju obratiti Pošti, zatim podnijeti prigovor povjerenstvu unutar same tvrtke. Ako i tada ne dobiju zadovoljštinu, mogu se obratiti HAKOM-u, a konačno rješenje je sudski postupak.
“Ako HAKOM utvrdi da je Pošta odgovorna, potrošači imaju pravo na naknadu štete”, naglasila je odvjetnica.
Prema njezinim riječima, ovakvi problemi jasno pokazuju da su potrošačka prava ugrožena jer građani nemaju učinkovit pravni mehanizam zaštite.
“Jedini put je sud, a to nije dobro”, dodala je.
Pošta se u više navrata ispričala i istaknula da teško pronalazi radnike, no Kladar zaključuje da se rješenje mora pronaći:
“Ovo ne može ići na teret građana, pogotovo kada zbog kašnjenja pošiljke završavaju s dodatnim troškovima.”