Sve je više nesreća u prometu u kojima sudjeluju vozači električnih romobila i bicikala. Mnogi od njih voze prebrzo, ne poštujući nikakve propise. Policija još jednom ističe važnost nošenja zaštitne kacige, koja je na romobilu obvezna, a biciklistima se preporučuje, donosi HRT.
U nesreći na Rabu 54-godišnja žena poginula je na biciklu zbog prebrze vožnje i nenošenja kacige. Biciklisti i vozači osobnih prijevoznih sredstava među najugroženijim su sudionicima u prometu. Najčešće stradavaju u gradu.
– Najčešće su to prometne nesreće naleta motornih vozila na bicikliste na biciklističkim prijelazima odnosno na pješačko-biciklističkim prijelazima, rekao je Sebastijan Hleb, dopredsjednik Sindikata biciklista.
Policija je u prvih sedam mjeseci ove godine zabilježila 746 nesreća biciklista. Deset ih je izgubilo život, 550 je ozlijeđeno. Vozači električnih romobila sudjelovali su u 366 nesreća. Više od 80 posto njih pritom je ozlijeđeno.
– Prijetnja su vozači koji se ne pridržavaju prometnih pravila i prijetnja su vozači koji voze vozila koja nisu u skladu za zakonom, dodao je Hleb.
Jer zakon je jasan. Romobilima se ne smije voziti brže od 25 kilometara na sat.
Svi vozači električnih romobila kacigu moraju nositi, no tog pravila mnogi se ne pridržavaju. Kazna je 30 eura, ali mnogo veći problem mogu biti teške ozljede koje nastaju pri padu s romobila.
– Zablježen smrtni slučaj pri brzini od 17 km/h pri vožnji motocikla. To možemo prebaciti stvarno na bicikle i romobile, koliko je to zapravo životno opasno prijevozno sredstvo ukoliko se ne poštuje osnovna pravila, izjavio je doc. prim. dr. sc. Slaven Babić, dr. med., pročelnik Zavoda za opću traumatologiju u KBC-u Sestre milosrdnice.
Na biciklima najčešće stradavaju stariji od 60, a na romobilima maloljetnici. Djeca mlađa od 14 ne bi ih smjela voziti. Odgovornost je na roditeljima, kazne – paprene.
– One su predviđene za roditelje od 390 eura do 920 eura, s time da se oduzima i osobno prijevozno sredstvo kao predmet počinjenja prekršaja. Moramo svijest povećati vozačima da moraju sebe čuvati, kao i druge sudionike, rekao je Ilija Adžaga, vođa sektora I. postaje prometne policije Zagreb.
Niska prometna kultura i nepoznavanje propisa glavni su problemi. Poligoni za djecu i mlade uređeni su diljem zemlje, izdan je i priručnik za sigurnu vožnju električnih romobila, ali rezultati se zasad ne vide.
– Mi smo spremni, ali netko treba prelomiti, netko treba reći, hoće li to biti roditelji, hoće li to biti sustav, da netko mora proći tu obuku i da bez toga ne može upravljati romobilom, na to ne možemo utjecati, rekao je Mirko Vukotić, tajnik Auto-moto kluba Slavonac.
Utjecaja bi morale imati vijesti o teškim nesrećama koje svakodnevno pune rubrike crne kronike.