Za njegova brata Namika, jednog od najboljih studenata PMF-a u Zagrebu koji je osvajao razne medalje na međunarodnim natjecanjima, možda ste već čuli. Ali ovog puta priču donosimo o drugom bratu, Jasminu Agiću, donedavnom učeniku Gimnazije Franje Petrića u Zadru, koji je maturu iz Fizike riješio besprijekorno, bez pogreške.
– Sto postotni rezultat me iznenadio, ali nakon mature sam vjerovao da ću ostvariti dobar rezultat. Bilo je samo pitanje jesam li pravio neke sitne greške. Za maturu iz Fizike nisam se previše pripremao jer sam kroz cijelu srednju školu sudjelovao na natjecanjima iz fizike i mislim da sam time stekao dobro razumijevanje za stvari koje se uče kroz cijelu srednju. Riješio sam par matura i pomagao prijateljima rješavati zadatke koje nisu znali. Mnogima veliki problem bude to što zaborave gradivo koje se radilo davno, a to se dogodi jer se u srednjoj školi stvari ne uče duboko i ne rješava se puno težih zadataka pa to učenici nauče površno i lako se zaboravlja. Savjetujem da tko želi ostvariti dobar rezultat treba riješiti puno zadataka jer je to najbolji način za učenje, priča Jasmin za portal Srednja.hr.
Dodaje da je po njegovu mišljenju matura iz Fizike dobro sastavljena, jedinu zamjerku ima što su ponekad neki zadatci nejasni. Na višoj razini iz Matematike imao je samo jednu pogrešku, dok je iz ostalih predmeta, uključujući Biologiju, dobio četvorke.
– Za mature osim Matematike i Fizike nisam se skoro uopće pripremao. Iz ostalih predmeta mi je trebao samo prolaz, a vjerovao sam da me srednja škola za to dovoljno pripremila. Najteži mi je bio esej iz Hrvatskog i za njega sam pogledao par matura par dana ranije, veli Jasmin.
Najzaslužnija za njegov rezultat, priznaje, su natjecanja na kojima je sudjelovao. Zaredala su se državna iz fizike i biologije. Kaže kako rješavanjem težih zadataka s natjecanja učenik mora duboko shvatiti cijelo gradivo i naučiti na koji način rješavati nove zadatke. Zato ga je to, prepričava, najbolje pripremilo za maturu.
– Kroz srednju sam sudjelovao na natjecanju iz biologije i fizike. Iako sam odabrao fiziku ipak sam najponosniji na državno iz biologije gdje sam ostvario 3. mjesto, odgovara nam Jasmin.
Naime, Jasmin je novi student istraživačke fizike na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu (PMF) u Zagrebu. Nakon što je to otkrio imali su još puno pitanja. Recimo, njegovi roditelji su nastavnici pa ih je zanimalo kako to da nije krenuo tim putem i odabrao neki nastavnički studij na PMF-u?
– Razmišljao sam i o nastavničkom smjeru jer sam volio pomagati kolegama i sviđa mi se taj posao jer nudi neke mogućnosti koje drugdje teško možete naći. Ako se zna radit s učenicima i pravilno rasporediti vrijeme mislim da je to jedan od ljepših poslova. Istraživačka fizika je prevagnula jer omogućuje dublje razumijevanje i nudi više znanja, ali i mogućnosti nakon faksa. Također preporuka drugih je isto bila istraživačka fizika, a odgovor na pitanje vezano za rad u obrazovanju je bio taj da uvijek nakon toga mogu položiti par pedagoških predmeta i imati iste uvjete kao završeni profesori s nastavničkog smjera, navodi Jasmin.
Njegov otac je nastavnik matematike i fizike, majka biologije. Pronašao se u koži učenika kojem predaje roditelj. Naime, otac mu je bio nastavnik matematike u osnovnoj školi.
– To je na prvu bilo jako neobično jer jedan dan pišem ispit iz matematike i nakon dva sata gledam tog istog profesora doma za ručkom. Predrasuda je uvijek bilo, na primjer da se mene čuva ili da unaprijed znam što će biti na ispitu, ali na kraju su se svi složili da je meni bilo teže nego drugima. Nakon toga kroz cijelu srednju školu nisam imao problema s matematikom tako da mi je drago da je tako bilo. Iako sam pisao mature iz fizike i biologije, nikad ih nisam tražio za pomoć. Uvijek kad nešto ne znam prvo probam sam riješiti problem i mislim da je to najbolje. Ako se i tu javlja problem, onda dalje pitam nekog pa i njih, ali na maturi nije bilo zadataka gdje nešto tako zapinje jer su zadaci prilično jasni i jednostavni. Kroz srednju školu i natjecanja najviše me privukla fizika pa sam odlučio nastaviti u tom smjeru, otkriva Jasmin.
Za sada je stava, nastavlja, da bi sigurno ostao u Hrvatskoj. Ipak, ostavlja prostora da se to promijeni. Još nema točnu viziju čime bi se volio baviti nakon fakulteta, vjeruje da će naći posao koji će voljeti. Pitanje koje je neizbježno jest što bi mijenjao u hrvatskom obrazovnom sustavu.
– Mislim da je u Hrvatskoj problem što svi uče za ocjene, a ne za znanje. A također mi se čini da su zbog pritiska i dobre ocjene lakše za dobiti nego prije. Danas su ocjene bolje a znanja je manje, to je moje mišljenje, a to se vidi i nakon rezultata mature. Mislim da bi prijemni za fakultete bio dobra opcija jer bi smanjio težinu ocjena koje su bitne za upis. Također mislim da ako netko ima nešto što ga zanima da što ranije krene u to i stekne znanje što će mu puno pomoći poslije, zaključuje Jasmin.