Hrvati najviše troše u dućanima, pokazuju novi podaci europskog statističkog ureda Eurostata.
U lipnju ove godine sezonski prilagođen obujam maloprodaje porastao je za 0,3 posto u odnosu na svibanj. Najveći međumjesečni rast ukupnog obujma maloprodaje zabilježen je u Hrvatskoj (3,6 posto), Švedskoj (2,6) i Malti (2,2 posto).
Najveći padovi u lipnju, u odnosu na prethodni mjesec, zabilježeni su u Francuskoj (0,9 posto), Poljskoj i Sloveniji (obje 0,8 posto) te Danskoj (0,7 posto), otkrivaju prve procjene Eurostata.
U usporedbi s lanjskim lipnjem kalendarski prilagođeni indeks maloprodaje porastao je za 3,1 posto u Europskoj uniji. Najveći godišnji rast ukupnog obujma maloprodaje zabilježen je na Cipru (8,7 posto), u Hrvatskoj (7,4), Malti i Portugalu (po 6,9). Pad je zabilježen u Finskoj (-1,1) i Slovačkoj (-0,4 posto).
Indeks obujma trgovine na malo mjeri kretanje prometa u trgovini na malo, prilagođen promjenama cijena (deflacioniran). Dakle, riječ je o ukupnoj količini prodane robe, na temelju podataka prilagođenih kalendarskim i sezonskim utjecajima, ističe Eurostat.
Drugim riječima, u pitanju je volumen prodaje koji nije vezan uz promjene cijena, odnosno inflaciju. Dakle, Hrvatki su i dalje najveći potrošači u EU, unatoč visokoj inflaciji, donosi Danica.hr.