Naglo povećanje cijena sada ozbiljno ugrožava reputaciju Hrvatske kao povoljne turističke destinacije, pišu britanski mediji.
Broj turista koji posjećuju Hrvatsku znatno je opao, što je veliki udarac za turističku industriju. Ova balkanska zemlja dugo je bila utočište za posjetitelje iz Njemačke, Austrije, Češke i Italije – mnoge je privlačila niža cijena odmora, prenosi Express.
Međutim, u posljednje tri godine cijene turističkih usluga u Hrvatskoj porasle su čak 50%. Taj nagli porast učinio je Hrvatsku skupljom od njezinih najvećih konkurenata – Španjolske i Grčke. Cijene u te dvije mediteranske zemlje porasle su u istom razdoblju samo za 15–20%.
Ovakav drastičan porast cijena sada ozbiljno narušava imidž Hrvatske kao pristupačne destinacije za odmor. Rast troškova nije uzrokovan vanjskim čimbenicima – poput cijene energije ili stope PDV-a. Glavni razlog rasta cijena leži u sve većim operativnim troškovima unutar ugostiteljskog sektora. Više cijene dovele su do stagnacije u broju noćenja, a što je još zabrinjavajuće – i do pada turističke potrošnje.
Tijekom vrhunca prošle ljetne sezone, prihod od stranih turista u Hrvatskoj pao je za 0,7% u usporedbi s prethodnom godinom. Turisti su svoje nezadovoljstvo naglim rastom cijena izrazili na platformama za recenzije putovanja, poput Tripadvisora, kako javljaju britanski mediji.
Jedan Norvežanin bio je duboko razočaran nakon odmora u Hrvatskoj prošle godine: “Sve je znatno skuplje nego prije,“ napisao je. “Cijene su nenormalno visoke i vjerojatno su porasle dva do tri puta u dvije godine.
“Ležaljka stoji 25 do 30 eura! Hrvatska nam je bila prvi izbor za ljetovanje, ali sada je, nažalost, sve postalo preskupo.
“Ne znam hoćemo li se vratiti. Žao mi je što se Hrvatska razvija u tom smjeru.“
S druge strane, jedan britanski turist nije primijetio znatne razlike u cijenama u odnosu na prethodnu godinu.
Napisao je: “Kada usporedimo koliko smo potrošili u Rovinju na hranu i piće 2023. i koliko u Hvaru ove godine, bilo je vrlo slično.
“Nije bilo velike razlike u cijenama. Jedina razlika je što je Rovinj bio nešto povoljniji kad je riječ o vinu jer je bilo više ponuda za litre i pola litre.“, prenosi N1.