Svake godine, pred početak ljetne turističke sezone, puno se piše i govori o cijenama na Jadranu. Uvijek se pronađe neka roba ili usluga koja strši cijenom, bila to kava, kuglica sladoleda ili najam ležaljke i apartmana.
Ove godine uoči sezone za koju i Vlada i resorno ministarstvo i guverner Hrvatske narodne banke upozoravaju na zamku skupog turizma, rani alarm uključio je statistički podatak o drastičnom padu broja gostiju iz Njemačke u predsezonskom svibnju. Tih tradicionalno najbrojnijih turista u Hrvatskoj bilo je gotovo upola manje nego lanjskog svibnja. A uz taj podatak stigle su i informacije o pisanju njemačkih medija koji upozoravaju na previsoke cijene u Hrvatskoj, piše N1.
“Proteklih godina snažno su porasle cijene hotelske i gastronomske ponude. Zato više ne dolazi tako puno turista”, piše Rheinische Post u nedavnoj reportaži s hrvatskog Jadrana.
No, nije to ništa novo. I pretprošlog ljeta, kako je tada za N1 govorio novinar Deutsche Wellea Srećko Matić, ozbiljni njemački mediji pisali su o visokim cijemama na hrvatskoj obali, a istaknuo je tada i jedan od naslova: “Skupo, skuplje, Hrvatska”.
I lani su uoči turističke sezone neki tamošnji mediji, poput RTL-a, tvrdili da je Hrvatska već godinama preskupa i da se kao jeftinija alternativa Hrvatskoj njemačkim turistima nudi Albanija.
Za jednostavnu usporedbu, koja donekle može razjasniti kako stoje stvari, usporedili smo cijene nekih roba i usluga u Njemačkoj i kod nas. Točnije, u dvama glavnim gradovima – Berlinu i Zagrebu te u Münchenu i Splitu. Za usporedbu smo koristili podatke sa stranice Numbeo, internetske baze podataka o troškovima života u 350 gradova iz cijeloga svijeta.
Kako izgledaju usporedbe hrvatskih i njemačkih gradova, pogledajte OVDJE.