Zadarske tvrtke Authland i Smart Lift u suradnji uvode novi model distribucije izleta i turističkih aktivnosti, koji za cilj ima povezati turiste s autentičnim lokalnim doživljajima već od prvog kontakta u destinaciji – taksija.
Authland, digitalna platforma s preko 500 usluga diljem Hrvatske, od kojih je 200 u Zadarskoj županiji, te Smart Lift, s flotom od 200 vozila specijaliziranih za prijevoz i transfere, zajednički su razvili sustav koji izlete promovira i prodaje direktno iz taksija.
Putnici koji slete na zadarski aerodrom ili stižu u grad, putem vozača taksija dobivaju preporuke o lokalnim znamenitostima, aktivnostima, vinarijama i prirodnim ljepotama poput Velebita i zadarskih otoka. Vozači putnicima predaju letke s jedinstvenim QR kodom koji omogućuje jednostavnu i sigurnu online rezervaciju omiljenih izleta, primjerice kajaking ture uz klifove i pećine Dugog Otoka.
“Putnicima pružamo više od klasičnog prijevoza,” ističu iz Smart Lifta, te dodaju “naši vozači postaju prvi ambasadori destinacije, ne samo voze goste, već ih usmjeravaju prema autentičnim doživljajima, lokalnim proizvođačima i skrivenim ljepotama koje nisu dio uobičajenih turističkih ruta.”

Ovaj model donosi dodatnu vrijednost i vozačima – za svaku ostvarenu rezervaciju putem njihovog QR koda dobivaju proviziju, čime njihova uloga u turizmu postaje vidljiva i cijenjena.
Zanimljivo je kako sam sustav ne ovisi o lokaciji, već o ljudima, što otvara potpuno novi kanal distribucije turističke ponude.
“Ova inicijativa tek je početak razvoja novog načina distribucije, gdje svi uključeni imaju motivaciju i korist da promoviraju svoju destinaciju. Ljeto 2025. bit će testni period tijekom kojeg ćemo pratiti interes gostiju, učinkovitost vozača i ukupne rezultate kako bismo dodatno optimizirali ovaj model prodaje”, navode iz Authlanda.
Suradnja Authlanda i Smart Lifta redefinira način na koji se lokalni izleti promoviraju – ne samo preko recepcija i digitalnih platformi, već kroz stvarne ljude na terenu. Time turizam postaje osobniji, održiviji i utemeljen na povjerenju i lokalnom znanju.