Zadarski gradonačelnik Šime Erlić sazvao je danas već drugu konferenciju za predstavnike medija od početka svog mandata, a ovaj put s ciljem predstavljanja javnosti odluke koju je donio vezano uz profesionalizaciju poslovanja i veću transparentnost rada komunalnih tvrtki i javnih ustanova u vlasništvu Grada Zadra.
To je, sjetit ćemo se, jedna od stavki iz njegove predizborne kampanje, dok onu o sistematizaciji rada same Gradske uprave još čekamo. Ona, pak, ovisi i o konstituiranju Gradskog vijeća, a kojeg, kako za sad stvari stoje, još nema na vidiku, dok je rok za to 17. srpnja.
– Odlukom se nalaže trgovačkim društvima i javnim ustanovama u vlasništvu Grada Zadra da u što skorijem roku, s rokom izvršenja u rujnu, donese potrebne akte kojima će regulirati raspise javnih natječaja za zapošljavanje u svakom od trgovačkih društava i svakoj od javnih ustanova u vlasništvu Grada Zadra. Tu odluku pratit će i smjernice koje ćemo izraditi sa stručnim službama do rujna kako bi standardizirali procese i kako bi svi imali jasne upute do rujna i kako bih se tih smjernica mogli jasno pridržavati. U sustavu imamo devet tvrtki kojima je vlasnik Grad Zadar, bilo ih je 10, spajanjem Vodovoda i Odvodnje sad ih je devet, te niz javnih ustanova koje djeluju u kulturu i obrazovanju i ono što je bitno za shvatiti da nisu svi ono obveznici zakona prema kojem moraju raspisivati javne natječaje za zapošljavanje. U tim tvrtkama i ustanovama zaposleno je nešto više od 2.000 ljudi u ovom trenutku, kazao je to danas.
Dakle, uvodi se obveza raspisivanja javnog natječaja s jasnim procedurama standardizirano za sva trgovačka poduzeća i sve javne ustanove kako bi imali ujednačen sustav. Neki su od njih do sad provodili djelomično takve natječaje, naglasio je gradonačelnik, ali nije bilo ujednačeno i ne u punom obimu.

Nova odluka propisuje da svaki postupak javnog natječaja mora imati raspisanu sistematizaciju radnih mjesta s brojem izvršitelja na svakom radnom mjestu, da se moraju raspisati uvjeti koje djelatnici moraju ispunjavati, a propisan je i način oglašavanja svakog javnog natječaja za zapošljavanje.
– Nije dovoljno samo da se objavi oglas na Zavodu za zapošljavanje nego da to mora biti objavljeno na stranicama društva, na stranicama Grada Zadra i da se pošalje medijima. Dakle, svaki natječaj koji se bude raspisivao bit će podložan ovoj odluci i morat će se na taj način komunicirati prema van. Odluka je i u članku 4. predvidjela mogućnost sudjelovanja i potrebu za sudjelovanjem neovisnih predstavnika u nadzoru samih natječaja. Time dobivamo da svaki natječaj za zapošljavanje ima mogućnost biti promatran i dat na uvid direktno kroz kompletan proces nekoj osobi koja dolazi izvan sustava Gradske uprave, gradskih tvrtki, političkih stranaka ili bilo čega drugog, koja dolazi iz redova korisnika koji su vezani s javnom uslugom koju pruža to društvo ili dolazi iz redova udruge građana koje se bave tim pitanjem, pojasnio je Erlić.
Na ovaj bi se način provedba tih natječaja odrađivala po najvećim mogućim standardima. Usto, naglasio je kako ne zna je li iti jedan drugi grad išao toliko daleko u postavljanju takvih standarda kad su u pitanju javna zapošljavanja. To je prvi korak u kontekstu reforme koju pripremaju za jesen, a koja za cilj ima i reorganizaciju gradskih odjela, najavio je.
Ono što je također danas istaknuo je i jasnija, brža i konkretnija komunikacija gradskih tvrtki i ustanova s građanima, odnosno prema javnosti. Prije svega, tu misli i na nazočnost na društvenim mrežama koja je u današnje vrijeme neizostavna, a koju trenutno imaju samo dvije tvrtke, Višnjik i Nasadi, ali i na odgovaranje građanima na razne upite u maksimalnom roku od 24 sata.
Cijeli plan gradonačelnika Erlića poslušajte u nastavku:
No, što u slučaju da neka od tvrtki i ustanova ne donese akte koje je gradonačelnik najavio?
– Pa neće biti u dobre s gradonačelnikom ako ne budu to radili kako smo im naložili, što nije baš dobro obzirom da smo mi skupština društva. Ovo je javno iskomunicirano i javni dekret prema svakome od njih, pa, prema tome, mislim da se mora potruditi. Imat ću apsolutno razumijevanje da je potrebno malo vremena za organizirati se komunikacijski da se to može. Vruće je ljeto pred nama, do jeseni ima vremena i to se može ako se hoće. To je pokazatelj dobre volje svih onih koji rade u sustavu, bio je izričit Erlić.