San gotovo svakog dječaka je barem jednom voziti bolid Formule. Nekolicini Hrvata to je i uspjelo. Ovi mladići, Ante Ivančić, Vito Torbarina, Matej Paulinić i Marin Džaja hrvatski su kraljevi Formule Student. Koncentrirani, puni samopouzdanja ulaze u bolide u punoj opremi, ponekad i na temperaturama od gotovo 50 stupnjeva. Na njima je velika odgovornost, predstavljaju i voze za uspjeh svog tima. Sva tri hrvatska tima, zagrebački FSB Racing Team, riječki RiTeh Racing Team splitski FESB Racing Team u pripremama su za nadolazeću Formulu Student Alpe Adria koja se od 11. do 16. kolovoza održava na poligonu Bugatti Rimac u Mičevcu.
Ante, Vito, Matej i Marin ovih dana, zajedno s kolegama u timu, pripremaju bolide za nastup na, svoj četvorici, najboljoj stazi Formule Student.
“U timu sam prošao dosta uloga, a do sada sam se najviše bavio autonomnim sustavom. Pomalo ironično jer sam i sam jedan od vozača, a radim na bolidu koji može voziti bez vozača. Vozač sam postao prošle godine i do sada sam vozio na tri natjecanja!” – Ante Ivančić, student 3. godine računarstva na FER-u iz FSB Racing Teama, koji dolazi iz Kaštela. Njegov najbolji rezultat bilo je drugo mjesto na Acceleration disciplini na natjecanju u Poljskoj. Tamo mu je za odvoziti 75 metara iz mjesta trebalo samo 4.238 sekundi.
U FSB Racing Teamu svatko tko je član može postati vozač. Završna selekcija se onda događa na sljedećim testiranjima pravog bolida. “Biti vozač je definitivno velika odgovornost jer je u tom trenutku tvoj zadatak dati sve od sebe kako bi cjelogodišnji rad cijelog tima došao do izražaja i postigao rezultate koje zaslužuje. Uz to što je odgovorna, uloga vozača je jako zanimljiva, jako zabavna i puna adrenalina!” – govori Ante i dodaje: “Prošle godine sam vozio na stazi u Mičevcu i za sada mi je to najdraža staza na kojoj sam vozio. Površina je čišća od ostalih staza, ali su određeni dijelovi prekriveni tragovima guma zbog čega grip varira, što mi osobno čini stazu uzbudljivijom. Na FS Alpe Adriji sam bio prošle i pretprošle godine i oba natjecanja su mi ostala u lijepom sjećanju!”
Njegov momčadski kolega, Zadranin Vito Torbarina, student 5. godine FER-a, bolid vozi jednu godinu. Njegov najdraži vozač je Kimi Raikkonen. “Naravno da sam sanjao da vozim pravi F1 bolid, ali Formula Student bolid je odlična alternativa!” – otkriva Vito i dodaje: “Naš tim je u svom usponu, sve bliže i bliže najboljim timovima. Najdraže su mi bile utrke utrke su FS Czech, FS Alpe Adria i FS Poland. Posebno mi je u sjećanju ostala Poljska, na kojem smo osvojili prvo mjesto!”
Splićanin Marin Džaja upisao je FESB upravo radi priče o Formuli, a ovogodišnja utrka u Mičevcu bit će mu ujedno i prva službena. “Za FESB Racing čuo sam još u srednjoj školi i odmah znao da želim biti dio te priče – zapravo, to je bio i jedan od ključnih razloga zašto sam odlučio upisati FESB. Ljubav prema automobilima prati me od malih nogu, a dodatno iskustvo sam stekao vozeći karting, što je bio moj prvi doticaj s pravom vožnjom i osjećajem kontrole!” – otkriva Marin Džaja, student 3. godine preddiplomskog studija strojarstva na FESB-u u Splitu, i dodaje: “U timu sam već treću godinu, gdje sam član Powertrain sekcije, a kao vozač sudjelujem nešto više od godinu dana. Do pozicije vozača nije lako doći – potrebno je puno uloženog vremena, truda i timskog rada. Iako talent pomaže, kod nas je ključna predanost!”
Marin će po prvi puta voziti električni bolid koji nastaje u garaži FESB-a. Njegov riječki kolega Matel Paulinić dijeli istu sudbinu, i njegov RiTeh racing tim ove će godine premijerno predstaviti električni bolid.
“Najveća razlika u odnosu na benzinski je u načinu isporuke snage – električni bolid ima trenutačno ubrzanje bez kašnjenja i puno je tiši, pa ti zvuk ne daje onaj osjećaj brzine kao kod motora s unutarnjim izgaranjem. Također, električni bolid ima drukčiji balans mase zbog baterija, što utječe na osjećaj u zavojima i prilikom kočenja!” – izjavio je Matej Paulinić iz RiTeh Racing Teama, student 2. godine na Tehničkom fakultetu Riječkog sveučilišta.
Kraljevi Formule Student, poput vozača F1, imaju zahtjevne pripreme prije svake utrke. Kako one fizičke, tako i mentalne. “Pripreme za vožnju većinom sadržavaju mentalne pripreme i proučavanje staze, te fizičke pripreme da se može podnijeti toplina i stres vožnje!” – zaključio je Matej Paulinić.
Formula Student Alpe Adria potvrđuje svoj položaj kao jedan od najinovativnijih i najdinamičnijih projekata u Europi, pružajući izvanredna iskustva kako u digitalnom tako i u fizičkom obliku. Danas su prisutni na šest kontinenata. Na događaju je do sada sudjelovalo 56 zemalja.