Prijevare putem SMS poruka nisu novost, ali nažalost i dalje svakodnevno varaju građane. Uobičajeni obrazac uključuje poruku u kojoj navodni dostavljač obavještava primatelja da paket nije mogao biti isporučen te ga upućuje na poveznicu za “ažuriranje podataka”. Naivni klik donosi – ne paket, već gubitak novca.
Ovih dana ponovno se širi novi val takvih prijevara, a kao pošiljatelj u poruci navodi se – Hrvatska pošta. Iz HP-a su zato javno upozorili građane i pozvali na oprez.
„Lažne SMS poruke pozivaju građane da ažuriraju podatke o paketu putem sumnjive poveznice. Riječ je o lažnom predstavljanju u ime Hrvatske pošte. Pozivamo građane da takve poruke ignoriraju i nikako ne unose osobne ili financijske podatke“, poručuju iz Pošte.
Dodaju kako se ovakve poruke vrlo lako mogu prepoznati: često dolaze s nepoznatih ili čudnih brojeva, sadrže gramatičke greške, poveznice ne vode na službenu domenu (posta.hr), a od primatelja se traži unos broja kartice i sigurnosnog CVV/CVC koda.
„Službene poruke Hrvatske pošte uvijek sadrže broj pošiljke koji se može provjeriti u sustavu za praćenje na adresi https://posiljka.posta.hr/. Ako istodobno očekujete pošiljku i primite ovakav lažni SMS, riječ je o slučajnosti – valjanost poruke možete potvrditi jedino putem službenog sustava i uz broj pošiljke“, navode iz HP-a.
Također podsjećaju da je plaćanje po primitku moguće isključivo:
- poštaru prilikom dostave,
- u poštanskom uredu,
- ili na službenim paketomatima.
Hrvatska pošta putem SMS poruka nikada ne traži dodatnu uplatu, naglašavaju iz te institucije.
Građanima koji su prevareni savjetuje se da slučaj odmah prijave policiji. Najbolja zaštita, poručuju iz Pošte, jest – pažljivo čitanje svake poruke i izbjegavanje brzopletog klikanja na poveznice koje izgledaju iole sumnjivo.