U sklopu inovativnog projekta „Tradicionalni okusi u novom ruhu“, učenici četvrtog c razreda Osnovne škole Zadarski otoci Zadar, zajedno s učenicima područne škole u Velom Ižu, 14. svibnja 2025. godine sudjelovali su u terenskoj istraživačkoj nastavi na otoku Ižu.
Projekt povezuje obrazovni sustav s gospodarskim subjektima u području ugostiteljstva i turizma, a cilj mu je razvijanje poduzetničkog duha, timskog rada i osvješćivanje potencijala privatnog sektora.
Nositelji projekta su Poljoprivredno, prehrambena i veterinarska škola Stanka Ožanića te Prirodoslovno-grafička škola iz Zadra, uz potporu OPG-a Ive Bulić, koji je donirao lokalne poljoprivredne proizvode potrebne za realizaciju aktivnosti.
Učenici su aktivno sudjelovali u nizu edukativnih i praktičnih sadržaja – od berbe voća na zadarskim otocima i degustacije energetskih pločica izrađenih od tradicionalnih namirnica, do izražavanja dojmova kroz likovno stvaralaštvo i pripreme izložbe u matičnoj školi. U projekt su bile uključene i studentice Sveučilišta u Zadru, čime je dodatno proširen obrazovni i mentorski okvir.
Terenski dan na otoku Ižu bio je bogat sadržajem – učenici su posjetili kulturno-povijesne znamenitosti, među kojima crkvu sv. Petra i Pavla iz 1341. godine, gdje su učili o očuvanju glagoljice i pučkom pjevanju. U sklopu aktivnosti Muzeja u školi, upoznali su se i s reljefnim osobitostima otoka, lokalnim gospodarstvom i tradicionalnim obrtima poput lončarstva. Poseban naglasak stavljen je na išku keramiku i izradu posuda poznatih kao lopiži, a posjećen je i Muzej iškog lončarstva te Područna etnografska zbirka Narodnog muzeja Zadar.
Učiteljica Ines Rokov povela je učenike u šetnju otokom, tijekom koje su prepoznavali i kušali plodove mediteranskog podneblja. Vrhunac druženja bilo je zajedničko okupljanje oko murve, simbolično obilježeno zagrljajem stabla koje je učenike počastilo slasnim plodovima.
U prostorijama škole u Velom Ižu, učenici su imali priliku degustirati zdrave pločice koje su pripremili srednjoškolci iz Zadra pod mentorstvom profesorice Matilde Sindičić. Vizualni identitet proizvoda osmislili su učenici Prirodoslovno-grafičke škole, čime je projekt dodatno obogatio kreativni aspekt nastave.
Zajedničko slobodno vrijeme iskorišteno je za tradicionalne igre i druženje, što je dodatno ojačalo međugeneracijsku i međuinstitucionalnu suradnju.
Projekt je financiran sredstvima Ministarstva turizma i sporta Republike Hrvatske, a predstavlja izvrstan primjer integracije nastave, prakse i lokalne zajednice kroz međupredmetni i iskustveni pristup učenju.