023.hr
Dračevljani i gosti plesali uz Rockatansky bend na fešti Presvetog Srca Isusova
U Hrvatsku dolazi nizozemski lanac poznat po iznimno niskim cijenama, prve trgovine u 2026. godini
Napulj pogodio najsnažniji potres u 40 godina: “Tlo se treslo kao nikada!”
OBAVIJEST IZ LIBURNIJE Zbog radova, privremeno okretište autobusa u Diklu na platou Mali Milini
ROŠADA Zadarska nadbiskupija imenovala i razriješila 12 svećenika, evo koji su to
JESTE LI SPREMNI? Od sutra skuplji duhanski proizvodi, kutija cigareta koštat će skoro 5 eura
MINISTAR ZADOVOLJAN Prihod od stranih turista u prva tri mjeseca za 54 milijuna eura veći u odnosu na lani
Znate li koliko je Hrvatska dužna? Hrvatska narodna banka objavila najnovije podatke
NE’Š LOPOVE! U Bibinjama pokušali provaliti u auto, policija ih uhvatila na djelu
Nijemci kažu da im je Hrvatska skupa: “Zato više ne dolazi tako puno turista”
  • Naslovnica
  • Najnovije
  • Vijesti
  • Zadar
  • Županija
  • Sport
  • Vrijeme
  • Podcast
  • Galerije
  • Kultura
  • Show
  • Lifestyle
  • Sci-tech
  • Promo
Promijeni veličinu slovaAa
023.hr023.hr
Najnovije objavljeno
VIJESTI
Zadar
ŽUPANIJA
SPORT
VRIJEME
PODCAST
GALERIJE
KULTURA
SHOW
LIFESTYLE
SCI-TECH
PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

NAJNOVIJE

ZADAR

ŽUPANIJA

SPORT

VIJESTI

VRIJEME

PODCAST

GALERIJE

KULTURA

SHOW

LIFESTYLE

SCI-TECH

PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

 
SVA PRAVA PRIDRŽANA © 2023. - 2025. QUANTUM MEDIA
Vijesti

DM planira veliku promjenu: Ako im uspije, ‘obične’ ljekarne mogle bi osjetiti ozbiljne posljedice

Autor: 023.hr
Objavljeno: 16. travnja 2025.
Čitanje članka: oko 5 min
Shutterstock/1take1shot
Podijeli
- SADRŽAJ POČINJE NAKON OGLASA -
Izdvojeno u ovom tekstu
„Ovo nije protiv ljekarni“Novi prodajni kanaliWerner vidi prostor za rastInovacije kroz deregulaciju

Najveći lanac drogerija u Njemačkoj, dm, planira pokrenuti svoj najavljeni internetski servis za prodaju OTC lijekova (bez recepta) u drugoj polovici 2025. godine. U intervjuu za DAZ, predsjednik Uprave Christoph Werner kaže da se time ne žele pozicionirati kao konkurencija ljekarnama. No, u slučaju promjene okvira, industrija se mora pripremiti na velike promjene.

Christoph Werner od 2019. vodi poslovanje dm-a iz središnjice ‘Dialogicum’ u Karlsruhe-Durlachu. Tvrtka u Njemačkoj ima preko 2.100 trgovina, zapošljava više od 60.000 ljudi i ostvarila je prihod od 12,47 milijardi eura u prošloj poslovnoj godini – 17,7 milijardi na razini Europe.

U budućnosti, uz njegu tijela, kozmetiku i ekološku hranu, tvrtka planira uključiti i OTC lijekove u svoju ponudu. Pripreme još traju, kaže Werner, ali u drugoj polovici godine trebala bi krenuti digitalna platforma s novim poslovnim segmentom.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Iz logističkog centra u Boru (Češka), dm će pokrenuti online ljekarnu s asortimanom od oko 2.500 proizvoda.

„Prvo ćemo vidjeti kakva je reakcija kupaca, što funkcionira, a što ne. Na temelju toga razvijat ćemo ponudu“, kaže Werner, prenosi Fenix magazin. Za sada nije planirano uvođenje lijekova na recept. Narudžbe će se vršiti putem dm-ove web stranice ili aplikacije, a isporuke će biti moguće na kućne adrese, u pakomate ili Hermes trgovine. Kupci će moći naručeno preuzeti i u trgovinama dm-a.

„Ovo nije protiv ljekarni“

U početku će se dm fokusirati na Njemačku kao svoje najveće tržište. ‘Sad to radimo za Njemačku i vidjet ćemo što će se dogoditi’, objašnjava Werner. Unutar dm grupe se pomno prati što funkcionira u drugim državama. Uspješne prakse se preuzimaju, druge ne.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Jedan od razloga za novu online ponudu vidi u promijenjenim potrebama potrošača, posebno u području zdravlja. ‘Zdravlje je postalo važnije. Ljudi žele znati više o svom tijelu, nosive tehnologije (wearables) omogućuju im veću svijest o vlastitom stanju i utjecaju dodataka prehrani na zdravlje.’ Također, starenje populacije i trend dugovječnosti potiču ljude na razmišljanje kako kvalitetno stariti i ostati samostalni.

Novi prodajni kanali

Dodaje da su se i prodajni kanali promijenili. Nekad su postojale samo fizičke trgovine, uključujući ljekarne i drogerije. ‘To se potpuno promijenilo’, kaže Werner. ‘Mlađe generacije kupovne navike više ne temelje na tradiciji fizičke trgovine, nego na dostupnosti različitih kanala.’ Online ljekarna i dm web stranica za njih nisu različiti kanali, već samo klikovi. Zbog toga se i očekivanja kupaca o atraktivnosti ponude mijenjaju.

Reakcije na planove o online prodaji lijekova bez recepta su ga ‘pomalo iznenadile’. Već postoji mnogo online ponuda takvih proizvoda. ‘Naša strategija nije usmjerena protiv ljekarni niti im želimo oduzimati posao. Želimo i dalje biti prva adresa za naše kupce, i u segmentu zdravlja, kao što smo već sada u segmentu ljepote.’ Werner dodaje: ‘Ne tvrdimo da želimo dominirati tržištem, ali želimo biti uspješni.’

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Werner vidi prostor za rast

Vjeruje da tržište online prodaje lijekova ima još puno prostora za konkurenciju. ‘To je tržište koje raste i koje može podnijeti više igrača. To je korisno za kupce jer će se pružatelji usluga morati truditi biti bolji i inovativniji.’

Werner smatra da bi se interes za OTC proizvode mogao proširiti zahvaljujući prometu na dm-ovoj platformi. Hoće li to značiti više kupaca u ljekarnama – ne zna, ali će proizvođači imati bolje prodajne mogućnosti.

Zbog starenja populacije i manje brojnih generacija koje ulaze u sustav doprinosa, smatra da je potrebno prilagoditi zdravstveni sustav kako bi isti standardi ostali dostupni, ali po nižim troškovima. ‘U drugim uvjetima moguće je jednako kvalitetno ili čak bolje opskrbiti stanovništvo uz pristupačne troškove.’

Inovacije kroz deregulaciju

Werner smatra da bi deregulacija potaknula inovacije, kao što se dogodilo kad je prije 50 godina ukinuta fiksna cijena za drugu ruku (rabljenu robu), što je omogućilo razvoj drogerija. Slično bi se, prema njemu, moglo dogoditi u ljekarničkom sektoru.

U dereguliranom sustavu moguće je da se dežurni poslovi ljekarni prebace na bolnice koje ionako imaju interne ljekarne. Također, vjeruje da i ocjenu interakcije lijekova ne mora nužno obavljati ljekarnik.

Iako razumije otpor dijela farmaceuta prema promjenama, naglašava da je ‘bolje neprijatelj dobrog’. Ako se pojave bolja rješenja koja korisnicima donose veću korist – to je prirodan tijek tržišta. ‘Trgovina – a tu spadaju i ljekarne – mora donositi vrijednost korisnicima kako bi preživjela’, piše tportal.

- PRIMAJTE VIJESTI I PUTEM NAŠIH KANALA -
Ad imageAd image
Ad imageAd image
@023.zadar

Oznake:dmdrogerije
- OGLAS -
- OGLAS -

Možda vam se sviđa i ovo...

Vijesti

U Hrvatsku dolazi nizozemski lanac poznat po iznimno niskim cijenama, prve trgovine u 2026. godini

Vijesti

Napulj pogodio najsnažniji potres u 40 godina: “Tlo se treslo kao nikada!”

Vijesti

JESTE LI SPREMNI? Od sutra skuplji duhanski proizvodi, kutija cigareta koštat će skoro 5 eura

Vijesti

MINISTAR ZADOVOLJAN Prihod od stranih turista u prva tri mjeseca za 54 milijuna eura veći u odnosu na lani

Vijesti

Znate li koliko je Hrvatska dužna? Hrvatska narodna banka objavila najnovije podatke

Vijesti

Nijemci kažu da im je Hrvatska skupa: “Zato više ne dolazi tako puno turista”

Vijesti

Marko Vučetić: “Uništavamo državu na isti način na koji je Thompson uništio glazbu i poetiku”

Vijesti

Mislite da je vama vruće na 30 i nešto? Europa pod crvenim alarmima, u Španjolskoj izmjereno 46 stupnjeva!

- OGLAS -
023.hr

Pojedine rubrike ovog portala mogu donositi sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina.
Nakladnik: Quantum media d.o.o. // Impressum // Email: [email protected] // WhatsApp: 091/6666-888
Korisne poveznice: Zahtjev za brisanjem // Uvjeti korištenja // Dojava vijesti // Pravilnik nagradnih natječaja
Oglašavanje: Upoznajte se s mogućnostima oglašavanja na ovoj poveznici, ili nazovite 023/777-900

Družimo se i na ovim mrežama

Sva prava pridržana © 2024. Quantum media d.o.o.
Dobrodošli natrag!

Prijavite se u svoj račun

Username or Email Address
Password

Izgubljena lozinka