Turistička zajednica grada Zadra održala je 3. sjednicu Skupštine Turističke zajednice grada Zadra na kojoj su jednoglasno usvojene sve točke dnevnog reda, a od dokumentacije Izvješće o radu Turističkog vijeća za 2024. godinu, Izvješće o izvršenju Programa rada s financijskim izvješćem za 2024. godinu te izvješće neovisnog revizora o stručnom nadzoru nad radom TZ grada Zadra za 2024. godinu.
Izvješće o izvršenju Programa rada s financijskim izvješćem za 2024. predstavlja prikaz ostvarenih aktivnosti tijekom 2024. godine u skladu s izmjenama i dopunama Programa rada i odlukama tijela Zajednice.
TZ grada Zadra u 2024. realizirala je planirane ključne marketinške aktivnosti po programskim vrstama aktivnosti te aktivno provodila projekte nastojeći utjecati na implementaciju, obogaćivanje i dodatan sadržaj turističke ponude.
Iz izglasane dokumentacije za 2024. godinu proizlazi da su ukupni prihodi ostvareni u iznosu od 3.024.075,80 eura, unutar kojih su standardno najznačajniji izvorni prihodi od turističke pristojbe i turističke članarine. Ukupni rashodi ostvareni su u iznosu od 2.529.288,54 eura unutar kojih su se realizirale aktivnosti vezane uz istraživanje i strateško planiranje, razvoj turističkog proizvoda, komunikaciju i oglašavanje, destinacijski menadžment i administrativne poslove.
Podaci o ostvarenim rezultatima turističkog prometa su jedan od pokazatelja učinkovitosti realiziranih marketinških i drugih aktivnosti te je područje Grada Zadra u 2024. zabilježilo rast turističkog prometa od + 10% u dolascima i + 6% u noćenjima u usporedbi s 2023. godinom.
U 2024. godini najveći udio od ukupnog udjela u ostvarenim noćenjima ostvarili su tradicionalno Nijemci s udjelom od 16%, zatim slijede domaći gosti s udjelom od 13 %, Poljaci s udjelom od 9%, Austrijanci s udjelom od 8 %, dok su gosti iz Slovenije i Ujedinjene Kraljevine s udjelom od 5 % te gosti iz Italije, Francuske i Mađarske bilježe 3 % udjela u ukupnim noćenjima.
Sukladno strukturi kapaciteta na našem području bilježi se i najveći udio noćenja u smještaju u domaćinstvu (42%), zatim slijedi smještaj u hotelima (30%) i u ostalim ugostiteljskim objektima za smještaj (11%), kampovi bilježe 8% udjela u ukupnim noćenjima, nautika 4%, dok nekomercijalni smještaj bilježi 5%.
Za kraj želimo istaknuti optimizam uoči početka nove turističke sezone. Doprinos optimizmu su svakako iznimno vrijede investicije odnosno skorašnje otvorenje kongresnog centra u sklopu hotela Pinija i hotela Hyatt, koje će neminovno podignuti kvalitetu destinacije.