Nezadovoljni trenutnom situacijom na taksi tržištu, zadarski su taksisti, okupljeni u Udrugu taksista Zadar, danas održali miran prosvjed simboličnom vožnjom po gradu.
Razloge nezadovoljstva stanjem u Republici Hrvatskoj, kad je u pitanju taksi biznis, iznio je pred medije Ivan Bulat, potpredsjednik Udruge taksista Zadar, član Ceha prijevoznika Zadarske Županije pri Hrvatskoj obrtničkoj komori.
Svoje su zahtjeve spram resornim ministarstva saželi u tri točke na kojima će inzistirati i neće odustajati.
– Tražimo regulaciju zapošljavanja stranih radnika. Mi nismo protiv zapošljavanja stranih radnika, ali tražimo da imaju uvjete, da minimalno moraju poznavati B1 hrvatski jezik u govoru i pismu, moraju posjedovati kaznenu evidenciju iz matične države da nemaju kriminalnu i kaznenu povijest i moraju posjedovati vozačku dozvolu međunarodnu europsku i pozivamo institucije da istraže autoškole jer možete pročitati na portalima gdje se otvoreno nude izdavanje ispita za taksi vozače bez ikakvog poznavanja, jednostavno dobit ćete kad platite i to je jedan veliki problem, kazao nam je Bulat.

Upozorio je na to što se događa po cestama, taksisti koji izbijaju tramvaje, rade prometne nesreće, a osobno ih je tri puta izbjegavao u Zadru.
– Druga stavka koju tražimo je da se uvede županijska regulacija taksista, znači nema migracija među županijama. Znači, zadarska tablica, zadarska firma, zadarski taksisti, Split, Šibenik. Zagreb. Inspekcije rade svoj posao, ali ne mogu kvalitetno odraditi svoj posao, nema ih dovoljno. Mora biti neko ograničenje. Ono što je bilo prije na razini grada, sad tražimo da bude na razini županije, da se uvede red.
Treća i najvažnija stavka koja je domaćim ljudima važna je – pljačka, rekao je Bulat.
– Mi se zalažemo da se odredi minimalna i maksimalna cijena. Koliko god nekima zvučalo neke prijedlog cijena, to nije Sveto pismo, to nije zakon. Bio je to samo prijedlog za pregovore. Htio sam dati ministru da imamo temu za pregovore oko određivanja cijene. Tražim da svaka jedinica lokalne samouprave odredi cijenu, grad. S obzirom na geografski položaj, nije svaka lokacija ista, nije svejedno taksirati u Zagrebu od milijun ljudi i u Zadru od 70 i nešto tisuća ljudi. Znači, nije isto kao ukrcate nekoga odvedete na Ploču i vratite se prazni ili u Zagrebu ako napravite relaciju od 4,5 kilometara praktički ste u centru grada, imate šansu za povratnu vožnju, tvrdi ovaj taksist.
– Ne želim iskorijeniti Uber i Bolt, ali želim da im se uvedu pravila, ovo je nelojalna konkurencija, da nema dampiranja cijene, ali isto tako da nema naplate do zračne luke 200, 500 eura jer ovo je put ka dnu, istaknuo je Bulat.
Postavio je i pitanje kao strani državljani koje voze taksi polože ispite za vozača kad ne znaju hrvatski.
Cijelu problematiku današnjeg prosvjeda poslušajte u nastavku:
Naš sugovornik na današnjem prosvjedu bio je i dugogodišnji taksi vozač, Živko Rajčević, koji vozi taksi od 2016. godine.
– Ovo je trebalo, možda čak i ranije. Postoji nelojalna konkurencija, ali po našem Zakonu ne možemo ništa, pogotovo što ima previše ljudi koji su došli iz država koji ne znaju znakove, ne snalaze se u prometu. Vidio sam ih kod Supernove i vježbaju kako će se parkirati. Možete sad misliti kakvu dozvolu imaju, a ono što što su dobili vjerojatno je neki falsifikat. Oni rade za puno manje novaca i ubijaju ovo malo što se radi. Ne znam tko tome može stati na kraj, vjerojatno država treba donijeti neki zakon.

Imao je situacija kad su mu klijenti pričali svoje susrete s vozačima koji su strani državljani:
– Popriličan broj ljudi mi je pričao kad ih vozim, ne znaju najprije grad, navigacija nije tako dobra, upadnu u slijepu ulicu ili voze puno dalje, kruže, ne mogu se snaći. Ja i razumijem da se ne mogu snaći jer navigacija je vrlo često te odvede u krivom pravcu, pogotovo kod nas u Zadru. Upadnu u jednosmjernu ulicu i onda ne mogu izaći.