HŽ Putnički prijevoz nabavlja nove vlakove. Objavio je otvoreni postupak javne nabave za pet elektrodizelskih vlakova za daljinski promet, četiri elektrobaterijska vlaka i četiri baterijska vlaka. Elektrodizelski vlakovi vozit će na relacijama od Zagreba do Koprivnice i Osijeka, Čakovca i Kotoribe, Zadra, Rijeke i Pule, preko Slovenije. U njima će se pružati ugostiteljska usluga, bit će opremljeni modernim sustavom za informiranje putnika, rampama za osobe u invalidskim kolicima. Imat će udobna sjedala i mjesta za bicikle, priopćeno je u utorak iz tvrtke, donosi Mirovina.hr.
Vlakovi se financiraju na temelju projekta Revitalizacija željezničkog sustava Republike Hrvatske iz zajma Europske investicijske banke. Uz 13 novih vlakova, HŽ Putnički prijevoz objavio je i pregovarački postupak s prethodnom objavom poziva na nadmetanje za uslugu srednjeg popravka osam električnih lokomotiva serije 1.142. Procijenjena vrijednost nabave iznosi deset milijuna eura bez PDV-a.
Navedenim projektima HŽ Putnički prijevoz nastavlja započetu obnovu voznog parka. Trenutačno je na prugama 61 novi niskopodni vlak, a u 2025. bit će pušten u promet jedan elektrobaterijski, jedan baterijski i sedam dizel-električnih motornih vlakova. Godine 2026. u promet će biti pušteno šest elektrodizelskih vlakova za povezivanje Zagreba i Splita. Podsjetimo, besplatno putovanje vlakom HŽ-a za umirovljenike i osobe starije od 65 godine uvedeno je lani u siječnju.
Baterijski vlakovi koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga u RH. Za pogon će koristiti baterije koje se pune isključivo pomoću stabilnih energetskih priključaka. U sklopu ovog projekta nabavit će se i dva stabilna energetska priključka za punjenje pogonskih baterija u kolodvorima Lupoglav i Velika.
Primjenom zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu, odnosno zamjenom starih dizel-motornih vlakova novim elektrodizelskim, elektrobaterijskim i baterijskim vlakovima doći će do značajnog smanjenja ispuštanja CO2 u okoliš i proizvodnje električne energije koja se vraća u kontaktnu mrežu prilikom kočenja. Osigurat će se kvalitetna usluga i smanjit će se troškovi goriva, buka i operativni troškovi.