Privatni hrvatski avioprijevoznik, Trade Air, otvorio je prodaju na domaćim linijama za predstojeći ljetni red letenja. Kompanija nastavlja prometovati prema PSO programu između hrvatskih gradova prema identičnom redu letenja kao i prošle godine.
Trade Air je otvorio prodaju na domaćim linijama za ljetni red letenja ove godine. Kompanija i sada prometuje između hrvatskih gradova, a letove za nju obavlja latvijska Raf Avia. Isti prijevoznik za Trade Air će prometovati na domaćim linijama i ovog ljeta, a program se ne razlikuje značajno od onog u zimskom redu letenja, glavna je razlika u činjenici da u ljetnom redu letenja ponovno prometuje i sezonska domaća linija između Osijeka i Zadra te Zadra i Rijeke, donosi Croatian aviation.
Trade Air će s manjim zrakoplovom tipa Saab340 nastaviti prometovati između hrvatskih zračnih luka prema sljedećem rasporedu:
Osijek – Zagreb – Osijek, dva puta dnevno, ponedjeljkom, petkom i nedjeljom,
Osijek – Pula – Split – Pula – Osijek, dva puta tjedno, ponedjeljkom i petkom,
Osijek – Rijeka – Split – Dubrovnik – Split – Rijeka – Osijek, dva puta tjedno, utorkom i četvrtkom,
Osijek – Zadar – Rijeka – Zadar – Osijek, jednom tjedno, nedjeljom.
Letovi na spomenutim linijama u prodaji su na službenoj stranici avioprijevoznika za razdoblje putovanja od kraja ožujka do kraja listopada ove godine. Valja spomenuti kako se radi o domaćim linijama koje je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture propisalo u natječaju objavljenom u lipnju 2022. godine, nakon višemjesečnog kašnjenja što je uzrokovalo i prekid operacija na određeno vrijeme.
Trade je u početku surađivao sa Sprint Airom, poljskom kompanijom koja je do prošlog ljeta obavljala promet na navedenim linijama za hrvatskog prijevoznika, no zatim je Trade Air ugovor sklopio s latvijskim prijevoznikom. Ono što je problematično kod novog prijevoznika na ovoj liniji je činjenica da kompanija u floti ima tek jedan zrakoplov u putničkoj verziji, dok ostala dva operiraju u teretnoj varijanti, pa se postavlja pitanje kontinuiteta operacija u slučaju kvara na postojećem zrakoplovu, starom gotovo 38 godina!
Ugovoreni period između države i Trade Aira traje do 28. ožujka 2026. godine, do tada će u nadležnom ministarstvu morati objaviti novi natječaj. Pripreme za taj proces bi trebale krenuti već sada kako bi natječaj bio objavljen na vrijeme te kako bi se osigurao kontinuitet operacija, što prošlog puta nije bio slučaj. Valja istaknuti kako u Ministarstvu nisu mijenjali detalje pograma pa je pitanje hoće li do određene revizije doći prije objave novog natječaja, na to ćemo svakako obratiti dodatnu pažnju.
Trade Air i Croatia Airlines će u sljedećim tjednima sklopiti codeshare ugovor za nadolazeći ljetni red letenja, čime će i hrvatski nacionalni avioprijevoznik prodavati određeni broj karata na spomenutim linijama, čime će putnici svoje putovanje moći nastaviti na drugim domaćim i međunarodnim odredištima Croatia Airlinesa.
Ono što svakako nije dobro jest podatak da je Trade Air odlučio povećati cijene na svojim domaćim linijama, usprkos činjenici da je predmetnim natječajem osigurano pokrivanje svih troškova samom prijevozniku. U prosjeku je cijena jednosmjerne karte porasla između 8 i 10 eura, ovisno o liniji, a najviše iznenađuje činjenica da je do poskupljenja došlo čak i na najlošijoj liniji, između Osijeka i Zagreba, na kojoj su zrakoplovi vrlo često potpuno prazni.
Da bi stvar bila zanimljivija, pomalo apsurdno, danas možete kupiti jednosmjernu kartu Ryanaira iz Osijeka za London za 23.13 eura.
Provjerili i smo cijenu na liniji iz Osijeka za Zagreb dva dana kasnije, 11.04., s obzirom na to da linije ne prometuju istim danima. Cijena jednosmjerne karte iz Osijeka za glavni grad Hrvatske iznosi čak 53.36 eura (čak 30 eura više od jednosmjerne karte za London!).
Umjesto da je Trade Air kao prijevoznik koji ne snosi trošak operacija smanjio cijenu karte između Osijeka i Zagreba i na taj način pokušao potaknuti potražnju koja je očito loša već godinama, u kompaniji su se odlučili za drugačiji potez, pa će ovaj članak na određeni način ući u kategoriju vjerovali ili ne, piše Croatian aviation.