Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u procesu je donošenja novog Pravilnika o izmjenama i dopunama pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe. Jedna od ključnih izmjena odnosi se na obveze vezane za isticanje cjenika autotaksi usluga i dodatne tehničke zahtjeve, piše Index.
Cjenici i taksimetri
Jedna od ključnih promjena odnosi se na obvezu isticanja cjenika autotaksi usluga. Taksisti će i dalje moći sami slobodno formirati cijene, no prema novim pravilima, detaljno se propisuje kako i gdje sve cijene moraju biti istaknute i vidljive korisnicima.
Cjenici moraju biti postavljeni na poleđini sjedala vozača i suvozača ili na vanjskim bočnim površinama vozila, osim na bočnim staklenim površinama. Visina slova na cjeniku ne smije biti manja od 10 milimetara, što bi trebalo osigurati bolju čitljivost i spriječiti manipulacije te osigurati da korisnici usluga unaprijed znaju koliko će platiti prijevoz.
Dodatna regulacija odnosi se na taksimetre. Ako u vozilu postoji taksimetar, on mora biti odobrenog tipa, ovjeren i postavljen na korisnicima vidljivo mjesto unutar vozila. Cilj ove promjene je osigurati točnost naplate usluga i spriječiti moguće zloupotrebe u obračunu cijena prijevoza.
Kartice za vozače
Jedna od većih novosti jest uvođenje kartice autotaksi vozača kao obveznog dokumenta za sve vozače. Kartica se sastoji od dvije komponente – osobne kartice vozača i kartice za vozilo – koje čine jedinstveni dokument. Kartica će sadržavati ključne informacije o vozaču i vozilu, uključujući QR kod za jednostavnu provjeru uvjeta koje vozač ispunjava, poput valjanosti vozačke dozvole, stručne osposobljenosti i ispunjavanja uvjeta dobrog ugleda (neosuđivanost za određena kaznena djela).
Postupak izdavanja kartica uključuje detaljnu provjeru podataka, uključujući uvid u kaznenu evidenciju, valjanost vozačke dozvole i stručnu osposobljenost. Kartica mora biti jasno vidljiva putnicima unutar vozila, dok kartica za vozilo treba biti postavljena na prednjem vjetrobranskom staklu. Rok važenja kartica je pet godina, uz mogućnost privremenog ili trajnog ukidanja u slučaju prestanka ispunjavanja uvjeta.
Regulacija potpuno automatiziranih vozila
Pravilnik također uvodi posebne uvjete za potpuno automatizirana vozila koja pružaju usluge javnog prijevoza. Ova vozila moraju biti jasno označena natpisom “POTPUNO AUTOMATIZIRANO VOZILO” na svim vidljivim stranama, a testiranje njihove funkcionalnosti i sigurnosti mora se provoditi u realnim uvjetima prije puštanja u promet. Osim toga, pravne osobe koje upravljaju takvim vozilima moraju osigurati operatora intervencije na daljinu za nadzor nad svakim desetinama vozila u prometu.
Testiranja uključuju provjeru aplikacija za naručivanje i plaćanje, funkcionalnost daljinskog upravljanja, sustave sigurnosti te komunikaciju s hitnim službama. Povjerenstvo sastavljeno od predstavnika različitih ministarstava i upravitelja cesta provodit će testiranja, a troškove testiranja snosit će proizvođač ili vlasnik vozila, navodi se u Pravilniku.