Kako vrijeme odmiče hrvatske ceste djeluju sve mirnije, polako nestaje nervoze i ishitrenih akcija vozača. Vozačka kultura raste, koliko god neki od nas mislili suprotno, a tomu su očigledno doprinijele prometne kamere i radari.
Opasnost od kažnjavanja ima utjecaj i na refleks desne noge pa očigledno nježnije pritišćemo papučicu gasa. Prometne kamere su moderne, imaju brojne opcije i ne snimaju samo brzinu vozila nego primjećuju i mobitele, na primjer.
Jedna od stavki pitanja u našem naslovu podrazumijeva se – da, kamere snimaju noću, ali kako je, recimo, sa snažnim pljuskovima ili snježnom mećavom, kada vidljivost pada?
Što je s objektivima kamera?
U tim trenucima ionako vozimo opreznije, ali ima i onih kojima nijedan oblik padalina ne može smanjiti želju za jurnjavom, kao da pokušavaju momčadima iz Formule 1 dokazati da su neopravdano za vozače uzeli Lewisa Hamiltona i Fernanda Alonsa i da su na hrvatskim cestama mnogo veći neotkriveni dragulji.
Evo što kažu u MUP-u:
“Fiksni radarski uređaji za mjerenje brzine imaju ugrađenu IR rasvjetu nevidljivu za ljudsko oko koja im omogućava snimanje i po noći. Što se uvjeta slabije vidljivosti tiče (gusti snijeg, gusta kiša, gusta magla), kamera uređaja može snimiti vozilo u prekršaju ako je vozilo optički vidljivo objektivu (senzoru) kamere”, naveli su.
Dakle, vremenske prilike mogu smanjiti domet kamera, ali ćete u nekom trenutku opet biti snimljeni. Kada ste u neposrednoj blizini kamere, na primjer.
Što vam možemo preporučiti?
Pratite ograničenja brzine, ne koristite mobitele u vožnji, vežite se sigurnosnim pojasevima… Savjeti su stari koliko i sam automobil, sigurnosni pojasevi i mobiteli, ali, vjerujte, pomažu – piše HAK revija.