Zadranin Mario Tomas (24) je cijeli paket. Piše svoju knjigu te mu je kuhanje samo hobi, a 2023. sudjelovao je u ”Večeri za 5”.
No, unatoč njegovim brojnim talentima, najviše nas je zanimao onaj pjevački.
Tako je ovaj pjevač iz Zadra koji je surađivao s poznatim facama kao što je Ava Karabatić (36) s kojom je snimio pjesmu, govorio o autotuneu, ali i svojoj sestri za koju je priznao da mu je omogućila neke od važnih kontakata. Kako kaže, i sama je surađivala s nekim poznatim licima, kao što je primjerice osnivač Colonije, Boris Đurđević.
Veterinarski ste tehničar, a ipak… Fokusirali ste se na glazbu, kuhanje i pisanje. Kako je došlo do tog zanimljivog zaokreta u karijeri?
Završio sam srednju veterinarsku školu jer me oduvijek zanimala briga o životinjama. Kuhanje je moj hobi, iako mu se nisam posvetio profesionalno. Ipak, moja najveća strast su glazba i književnost, koje smatram najvažnijim područjima mog osobnog i kreativnog razvoja.
Nedavno ste izdali pjesmu ‘Pizza’ koja je privukla pažnju. Kako ste došli na ideju za ovu pjesmu?
U posljednje vrijeme fascinirao me talijanski house, žanr koji sam intenzivno slušao. Taj stil sam predstavio svom producentu Alenu, poznatom po hitu ”Brajde” te smo zajedno stvorili pjesmu “Pizza” s kojom sam iznimno zadovoljan. Uskoro krećemo i sa snimanjem videospota. Link za audio verziju.
Planirate li uskoro još neki duet, s obzirom na vašu suradnju s Avom Karabatić? Kako je izgledalo to iskustvo?
U planu imam snimiti još jedan duet, ali neću još otkrivati s kim. S Avom Karabatić (36) sam snimio pjesmu “fer igra”, i iskustvo je bilo odlično. Profesionalno smo to odradili kod afirmiranog producenta Pavla Radilovića, a za tekst smo se odlučili za Gordanu Gvozdenović.
Radite na knjizi o društvenim mrežama i narcisoidnosti. Što vas je inspiriralo da pišete baš o ovoj temi?
Trenutno završavam pisanje knjige pod naslovom ‘Fokus’, koja se bavi negativnim utjecajem društvenih mreža na mlade. Knjiga je u završnoj fazi, preostalo mi je napisati još samo posljednje poglavlje. Uvijek se trudim postići visoku profesionalnost u svakom aspektu, bilo da se radi o književnosti ili glazbi.
Možete li nam otkriti malo više o knjizi ili ostavljate detalje o isključivo za čitatelje?
Narcisoidnost, potaknuta društvenim mrežama, predstavlja sve veći društveni problem. Mladi su sve više izloženi idealiziranim, lažnim slikama o uspjehu, izgledu i životnom stilu, što stvara pritisak da kreiraju savršenu, ali nerealnu online verziju sebe. Ova digitalna narcisoidnost dovodi do ovisnosti o društvenom priznanju, mjerenom lajkovima i praćenjem, uzrokujući nisko samopouzdanje i osjećaj manje vrijednosti kada stvarni život ne odražava online sliku. To često stvara anksioznost kod mlađe populacije. Pišem iz osobnog iskustva, ali smatram da se većina mladih može pronaći.
Je li neka prošla ili sadašnja ljubav ikada bila inspiracija za vašu glazbu?
Moja prva ljubavna pop-trap pjesma “Repriza”, koja izlazi sljedeće subote, inspirirana je prijašnjom vezom koja, nažalost, nije završila sretno. Pjesma je odraz mojih osobnih osjećaja i iskustava u toj vezi.
Neki vaši obožavatelji u komentarima ispod vaših pjesama uspoređuju s Gršom. Kako gledate na te usporedbe i s kim biste se vi osobno najviše usporedili u glazbenom svijetu?
Ne smeta mi usporedba s Gršom (36), s obzirom na njegovu trenutnu popularnost i činjenicu da je on jedan od najslušanijih izvođača. Iako cijenim njegov glazbeni stil, osobno se ne uspoređujem s drugim izvođačima jer vjerujem da je autentičnost najvažnija kvaliteta svakog umjetnika.
Tko su vaši najveći glazbeni uzori i kako oni utječu na vaš stil pjevanja i stvaranja?
Nemam jednog najvećeg uzora, ali uživam slušati izvođače poput Drakea, Kanye Westa, Eminema, kao i naše talente poput Baby Lasagne, Hiljsona Mandele i tako dalje.
Otvoreno ste priznali da koristite autotune. Kako gledate na tu praksu u modernoj glazbi?
U glazbenoj praksi smatram da autotune može poboljšati interpretaciju bez da umanji autentičnost izvođača, pod uvjetom da se koristi s mjerom i u skladu s umjetničkom vizijom pjesme. Dakle, nije zamjena za vokalnu sposobnost, već dodatni alat za stvaranje specifičnih zvučnih efekata.
Mislite li da korištenje autotunea dovodi do toga da vas obožavatelji ne shvaćaju kao ozbiljnog glazbenika?
Ne smatram da korištenje autotunea umanjuje ozbiljnost ili kredibilitet glazbenika. Autotune je samo jedan od mnogih alata koji su na raspolaganju umjetnicima danas, baš kao što su efekti u gitarskoj pedali ili studijska produkcija u prošlosti. Važno je kako se taj alat koristi i da on podržava kreativni proces, a ne da ga zamjenjuje. Ako se koristi s razumijevanjem i u skladu s umjetničkom vizijom, autotune može biti samo jedan od elemenata koji doprinosi cjelokupnom glazbenom izrazu, dok stvarni talent i sposobnost izvođača ostaju u prvom planu. Mnogi poznati, pa i strani izvođači koje sam naveo koriste autotune zbog dodatnih efekta.
Koliko vam je bitna podrška obitelji?
Podrška obitelji mi je svakako važna jer oni čine temelje mog odrastanja i oblikovanja, no na kraju, najbitnije je kako se ja osjećam i što mislim o svom radu. Umjetnički put je vrlo osoban, i ključna odluka uvijek mora dolaziti iznutra, iz vlastite intuicije i kreativnosti. Dakle, podrška može biti poticajna, ali nije presudna – važno je da stojim iza svojih odluka i da slijedim ono što vjerujem da je ispravno za mene.
Ima li netko od članova obitelji tko se također bavi glazbom? Ako da, je li vam to pomoglo da se uzdignete u svijetu glazbe?
Da, moja sestra Iris Kopsa je pjevačica te surađuje s poznatim producentima kao Borisom Đurđevićem, osnivačem dance grupe Colonia. Njezin utjecaj i podrška su mi svakako pomogli da se povežem s nekima od producenata i napravim prve korake u svojoj glazbenoj karijeri, međutim moj vlastiti rad, vizija i trud su ono što me potaklo da se uzdignem u svijetu glazbe, piše Net.