023.hr
Zadar u nedjelju po drugu pobjedu protiv Splita: “Iskustvo nam govori da nema opuštanja”
OPREZ! Toplinski udar prijeti i mladima i starijima: Ovo su znakovi kada trebate hitno reagirati
SUBOTOM NA ŠPICI Moda, sunce, društvo i dobra vibra u srcu grada
LAŽNA SNIMKA IZAZVALA PANIKU TikTok šokiran AI videom puknuća bungee konopa na Masleničkom mostu – nitko nije stradao
Maloljetnik bacio eksplozivnu pirotehniku tijekom utakmice KK Zadar – KK Split: Priveden i kazneno prijavljen
Evo kada možete razgledati državne poslovne prostore u Zadru – na dvije atraktivne lokacije
Zahvaljujući donacijama, klimatizirane učionice u Osnovnoj školi Sukošan
Održana stručna radionica o radu s nedobrovoljnim i agresivnim korisnicima
KIDS’ ATHLETICS AK Alojzije Stepinac i ASK Zadar prvaci Zadarske županije
Danas u podne redovito ispitivanje sustava za uzbunjivanje u Zadru
  • Naslovnica
  • Najnovije
  • Vijesti
  • Zadar
  • Županija
  • Sport
  • Vrijeme
  • Podcast
  • Galerije
  • Kultura
  • Show
  • Lifestyle
  • Sci-tech
  • Promo
Promijeni veličinu slovaAa
023.hr023.hr
Najnovije objavljeno
VIJESTI
Zadar
ŽUPANIJA
SPORT
VRIJEME
PODCAST
GALERIJE
KULTURA
SHOW
LIFESTYLE
SCI-TECH
PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

SVA PRAVA PRIDRŽANA © 2023. QUANTUM MEDIA
Vijesti

Stižu blagdani i vrijeme potrošnje, evo kome se obratiti ako imate problema s kupljenom robom ili trgovcem

Autor: 023.hr
Objavljeno: 23. studenoga 2024.
Vrijeme čitanja: oko 4 min
Matija Lipar
Podijeli
- SADRŽAJ POČINJE NAKON OGLASA -
Izdvojeno u ovom tekstu
Koga najprije upitati o pravima potrošača?Prijava problema u online kupoviniKome se obratiti u slučaju otkazanog leta?Što kad kupac ne riješi spor s trgovcem?

Bliži se prosinac, mjesec najveće potrošačke groznice u godini. Prosinačkim božićnim blagdanima i Novoj godini prethodi i famozni Crni petak, 29. studenoga, kada bi trgovci trebali maksimalno oboriti cijene i privući kupce u masovni šoping, piše N1.

Lani se, prema podacima Porezne uprave, u Hrvatskoj već uoči Božića potrošilo 2,6 milijardi eura, a samo na dan uoči Badnjaka (bila je subota) potrošeno je 147 milijuna eura ili 3,6 posto više nego istoga dana prethodne godine. S obzirom na rast cijena u međuvremenu, valja pretpostaviti da će ove godine brojke biti i veće.

U svoj toj masovnoj kupovini i potrošnj dio kupaca neminovno će smatrati da su oštećeni u nekim svojim potrošačkim pravima. Ako problem ne uspiju riješiti sa samim trgovcem, odnosno prodavačima, a naročito ako bivaju oštećeni u kupovini preko interneta, preostaje im da upute prigovor nadležnim institucijama.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Donosimo popis institucija kojima se potrošači mogu obratiti s prigovorima prilkikom različitih vrsta kupovine i kada smatraju da njihova potrošačka prava nisu ispoštovana.

Koga najprije upitati o pravima potrošača?

Prva adresa za sve upite o potrošačkim pravima i za podnošenje pisanih prigovora je Ministarstvo gospodarstva, odnosno Uprava za trgovinu i unutarnje tržište koje djeluje u okviru tog ministarstva. To tijelo među ostalim koordinira poslove vezane uz rad Nacionalnog vijeća za zaštitu potrošača i rad Središnjeg portala za potrošače.

Potrošači mogu slati svoje upite na adresu elektroničke pošte [email protected].

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Također mogu savjete i upute dobiti putem besplatnog telefona za potrošače na broj 0800 414 414 i to ponedjeljkom, srijedom i petkom od 10 do 14 sati.

Ako su u pitanju problemi s proizvodima kupljenima u prekograničnoj trgovini valja kontaktirati Europski potrošački centar Hrvatska, a upite i pritužbe slati na adresu [email protected].

Prijava problema u online kupovini

U slučaju problema s robama ili uslugama kupljenima putem interneta od trgovaca sa sjedištem u nekoj od država članica Europske unije te u Norveškoj, Islandu ili Lihtenštajnu, potrošač može pritužbu podnijeti putem platforme za on-line rješavanje sporova, odnosno ODR platforme kojoj se može pristupiti OVDJE.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Oko potrošačkih upita vezanih uz hranu i prehrambene proizvode valja se obratiti Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i ribarstva na telefon 01/6106 913 ili putem elektroničke pošte na adresu [email protected].

Kome se obratiti u slučaju otkazanog leta?

Za sva potrošačka prava vezana uz elektroničku komunikaciju, poštanske usluge i željeznički promet nadležna adresa je Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM), a kontakti se mogu naći OVDJE.

U slučaju otkazanih zrakoplovnih letova ili dužeg kašnjenja leta putnici-potrošači mogu se obratiti Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo na adresu putem elektroničke pošte [email protected].

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Za probleme oko turističkih i ugostiteljskih usluga, potrošači se mogu obratiti Turističkoj inspekciji Državnog inspektorata putem mrežne stranice ili na telefon 01 2375 100. Adresa za potrošače koji imaju probleme ili dileme u vezi korištenja toplinske energije, plina ili električne energije je Hrvatska energetska regulatorna agencija (HERA). Upiti se mogu poslati elektroničkom poštom na adresu [email protected].

Što kad kupac ne riješi spor s trgovcem?

Ako potrošač nije uspio riješiti spor s trgovcem uživo ili putem pisanog prigovora, može se obratiti tijelima za alternativno rješavanje sporova, piše N1.

To su:

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
  • Centar za mirenje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, Zagreb, Rooseveltov trg 2, 01/4848615; 01/4848622; [email protected];
  • Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje, Zagreb, Martićeva 71/I, 01/4696600; 01/4696646; [email protected];
  • Profi Test d.o.o., Centar za mirenje „Medijator“, Bjelovar, Petra Hektorovića 2, 043/231211; 098/240952; [email protected];
  • Centar za mirenje pri Hrvatskoj udruzi za medijaciju, Zagreb, Kneza Mislava 12, 01/4811283; [email protected];
  • Sud časti Hrvatske obrtničke komore, Zagreb, Ilica 49/II, 01/4806 666; [email protected];
  • Centar za mirenje Hrvatske obrtničke komore, Zagreb, Ilica 49/II, 01/4806 617; [email protected].
- PRIMAJTE VIJESTI I PUTEM NAŠIH KANALA -
Ad imageAd image
Ad imageAd image
Oznake:blagdanikupovinapovratpritužberoba
- OGLAS -
- OGLAS -

Možda vam se sviđa i ovo...

28
Galerije

SUBOTOM NA ŠPICI Moda, sunce, društvo i dobra vibra u srcu grada

Županija

LAŽNA SNIMKA IZAZVALA PANIKU TikTok šokiran AI videom puknuća bungee konopa na Masleničkom mostu – nitko nije stradao

Županija

Zahvaljujući donacijama, klimatizirane učionice u Osnovnoj školi Sukošan

Sport

KIDS’ ATHLETICS AK Alojzije Stepinac i ASK Zadar prvaci Zadarske županije

Sport

Martin Legović iz BK Posedarje proglašen vrhunskim sportašem Hrvatske

Vrijeme

Vikend sunčan i vruć, ali kraj nedjelje donosi naglu promjenu i moguće nevrijeme

Zadar

Plenković komentirao “slučaj listić”: “To je dobro planirani orkestrirani pokušaj saniranja štete od strane gubitnika”

Promo

BUZZ Zadar u novom ruhu i spreman za ljeto, iskoristite odlične popuste

- OGLAS -
023.hr

Pojedine rubrike ovog portala mogu donositi sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina.
Nakladnik: Quantum media d.o.o. // Impressum // Email: [email protected] // WhatsApp: 091/6666-888
Korisne poveznice: Zahtjev za brisanjem // Uvjeti korištenja // Dojava vijesti // Pravilnik nagradnih natječaja
Oglašavanje: Upoznajte se s mogućnostima oglašavanja na ovoj poveznici, ili nazovite 023/777-900

Družimo se i na ovim mrežama

Sva prava pridržana © 2024. Quantum media d.o.o.
Dobrodošli natrag!

Prijavite se u svoj račun

Username or Email Address
Password

Izgubljena lozinka