Od 15. studenog na snagu stupa odluka o obaveznoj uporabi zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta. Što to točno znači te tko je i kada dužan imati zimsku opremu?
Pojašnjenje su za N1 dali iz hrvatske policije.
“15. studenog neće svi vozači trebati imati zimsku opremu. Zimski uvjeti na cesti su kada je kolnik prekriven snijegom ili je na kolniku poledice. U takvim uvjetima vozači, bez obzira na datum, moraju imati zimsku opremu na vozilima. Od 15. studenog tekuće godine do 15. travnja iduće godine morat će zimsku opremu imati oni vozači koji se kreću zimskim dionicama javnih cesta u RH”, objasnio nam je Darko Grac iz Službe prometne policije.
Obvezna uporaba zimske opreme odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika, izuzev vozila oružanih snaga Republike Hrvatske. Za osobno vozilo to uključuje četiri zimske gume (M+S) ili četiri ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg koji se postavljaju na pogonske kotače.
Obvezno bez obzira na snijeg
Spomenuta se odluka odnosi na 2770 kilometara cesta koje se uglavnom nalaze u kontinentalnom dijelu Hrvatske, a obuhvaćaju u prvom redu dionice autocesta te dionice državnih cesta. Sa snijegom ili bez njega, zimska oprema je, ističu iz policije, na tim dijelovima obavezna.
“Ako se vozilo kreće tim cestama, bez obzira na zimske uvjete, suh kolnik ili sunčano vrijeme, ono mora imati zimsku opremu”, rekao je Grac.
U zimskim uvjetima, prije uključivanja u promet vozači su dužni očistiti snijeg i led s vozila, a ako vas uhvate bez propisane zimske opreme, kaznit će vas sa 130 eura. Što se samih zimskih guma tiče, po tom se pitanju u Hrvatskoj ništa nije mijenjalo.
“Može ograničenje biti 70, ali…”
Vrijedi podsjetiti i da u zimskim uvjetima trebamo prilagoditi vožnju stanju na cestama.
“To je u prvom redu da brzinu prilagodimo uvjetima. Može na nekoj cesti ograničenje biti 70, ali ako su zimski uvjeti onda ta brzina mora biti puno manja. Trebamo održavati dovoljan razmak u odnosu na vozilo ispred sebe, izbjegavati nagla ubrzanja, usporavanja ili okretanje upravljača i, naravno, u svakom slučaju trebamo biti strpljivi”, dodao je Grac.
Jer znate kako se kaže; strpljeni – spašeni!