Financijska agencija objavila je podatke o prijedlozima za provedbu jednostavnog postupka stečaja potrošača, a koje je Fina poslala nadležnim općinskim sudovima za one potrošače koji su u trenutku podnošenja Prijedloga zadovoljavali zakonom propisane uvjete za provedbu jednostavnog postupka stečaja potrošača. Podaci se prikazuju sumarno za 2019., 2020., 2021., 2022., 2023. i 2024. godinu.
Prema tim podacima, na Općinskom sudu u Zadru ima 7.496 takvih slučajeva.
Sukladno odredbama navedenog Zakona, Financijska agencija svim potrošačima koji u Očevidniku redoslijeda osnova za plaćanje imaju evidentirane neizvršene osnove za plaćanje u iznosu do 2.654,46 eura po osnovi glavnice i neprekidno su u blokadi duže od tri godine, putem pošte dostavlja Poziv na dostavu očitovanja da se isti u roku od 15 dana od dana dostave Poziva očituju jesu li suglasni da se nad njihovom imovinom provede jednostavni postupak stečaja potrošača.
Poziv se dostavlja potrošaču na adresu boravišta/prebivališta/drugu prijavljenu adresu u Republici Hrvatskoj prema podacima iz evidencije Ministarstva unutarnjih poslova. Ako dostava ne uspije na toj adresi, dostava se obavlja na eoglasnoj ploči sudova, uz slanje Obavijesti potrošaču (predajom u poštanski sandučić i u korisnički pretinac u sustavu e-Građani) da je dostava Poziva obavljena isticanjem na mrežnoj stranici e-oglasna ploča sudova.
Ako iz evidencije Ministarstva unutarnjih poslova proizlazi da potrošač nema prijavljeno boravište/prebivalište u Republici Hrvatskoj, na e-oglasnoj ploči sudova objavljuje se Poziv potrošaču na dostavu adrese za primanje pismena/boravište/prebivalište. Objava Poziva na e-oglasnoj ploči traje 60 dana. Ako potrošač u tom roku prijavi adresu pred Ministarstvom unutarnjih poslova, istome se istekom navedenog roka šalje Poziv, ako su i dalje zadovoljeni uvjeti za slanje Poziva.
Potrošač popunjava Očitovanje potrošača na način da zaokruži “Suglasan sam” ili “Nisam suglasan”, ovisno o tome želi li da se za njega provede jednostavni postupak stečaja potrošača te isto dostavlja na adresu Fine navedenu u Pozivu. Za potrošača koji je suglasan s time da se za njega provede navedeni postupak, Fina će nadležnom općinskom sudu podnijeti Prijedlog za provedbu jednostavnog postupka stečaja potrošača, ako taj potrošač i dalje zadovoljava uvjete za provođenje postupka.
Ako se potrošač ne očituje u roku od 15 dana od dana kada je zaprimio Poziv, smatrat će se da je potrošač suglasan da se za njega provede jednostavni postupak stečaja potrošača te će za tog potrošača Fina također sudu podnijeti Prijedlog za provedbu jednostavnog postupka stečaja potrošača.