Prema podacima eVisitor i eCrew, u razdoblju siječanj-rujan 2024. godine u Zadarskoj županiji ostvareno je skoro 2.040.000 dolazaka, što je 5% više nego u prethodnoj, rekordnoj 2023. godini.
Noćenja je u navedenom razdoblju ostvareno blizu 15 milijuna ili 1% više nego 2023. godine. Od toga su domaći gosti ostvarili preko 322.000 dolazaka i više od 3.674.000 noćenja, dok su strani gosti ostvarili iznad 1.717.000 dolazaka uz ostvarenih preko 11.244.000 noćenja.
Što se tiče segmenata smještajnih kapaciteta, u prvih devet mjeseci 2024. najviše je dolazaka, i to više od 835.000 evidentirano u objektima u domaćinstvu, uz ostvarenih preko 5.460.000 noćenja, a što predstavlja rast od 4% u dolascima i 1% u noćenjima. Slijede kampovi u kojima je zabilježeno više od 391.000 dolazaka i skoro 2.489.000 noćenja, a što predstavlja u odnosu na prethodnu godinu rast u dolascima od 7% odnosno u noćenjima 6%. Hoteli su ostvarili više od 380.000 dolazaka i preko 1.290.000 noćenja, odnosno porast od 9% u dolascima i 6% u noćenjima. U nekomercijalnom smještaju je zabilježeno gotovo 134.000 dolazaka i preko 4.060.000 noćenja što je skoro na razini prošle godine.
Govoreći o tržištima u razdoblju siječanj-rujan 2024. godine najviše su dolazaka, skoro 299.000, kao i noćenja, njih više od 2.314.000, ostvarili turisti iz Njemačke. Slijede Slovenija s 2.022.200 noćenja, Poljska s 1.110.500 noćenja, zatim Češka s 911.800 noćenja i Austrija s 823.300 noćenja. U prvih deset još su turisti iz Slovačke – 767.000 noćenja, Mađarske 632.200 noćenja, Ujedinjene Kraljevine 280.000 noćenja, Nizozemske 279.500 noćenja i Italije 277.700 noćenja. Od navedenih tržišta najveći porast u noćenjima u odnosu na 2023. godinu ostvarili su gosti iz Ujedinjene Kraljevine, čak 22%, a slijede Poljaci s povećanjem od 9% i Mađari s 5% povećanja.
Povodom rezultata ostvarenih u prvih devet mjeseci 2024. godine direktor Hrvoje Anić je izjavio:
– Zadarska županija, kao četvrta turistička regija Hrvatske, prema podacima zabilježenim u devetomjesečnom razdoblju 2024. nastavlja s ostvarivanjem odličnih rezultata. Iza nas je glavnina turističkog prometa, no budući da se godinama promoviraju upravo razdoblja pred i posezone kroz brojne posebne interese kao što su gastro i aktivni odmor, te motivira posjetitelje na dolazak, vjerujemo da nam slijede još tri uspješna mjeseca ove turističke 2024. godine.