023.hr
SUBOTOM NA ŠPICI Moderna elegancija i ležerni ljetni stilovi dominiraju zadarskim ulicama
VELIKA GALERIJA Koncert Klape Intrade povodom rođendana Bure Centra
Tomislav Kabić pojasnio situaciju: “Ja sam neprijatelj grada, a samo sam rekao istinu. Taknuo sam se u kult ličnosti”
I TO JE MOGUĆE Na ovoj destinaciji kugla sladoleda košta euro, boca vode pola eura, a gyros svega 2,50 eura
Kasno sinoć neobična akcija zadarskog HGSS-a: Spasili iznemoglog psa kod Kudinog mosta
DUJELA, VRATI SE! Hoće li Erlić i Marić promptno reagirati, kao što je to nekada činio bivši pročelnik?
VIDEO Američki TikToker uhvatio nespremnog Modrića: Pogledajte koje mu je pitanje postavio…
APEL OBITELJI DOBRIM LJUDIMA Pomozimo Eni Škodi da nastavi liječenje bez straha od financijskih prepreka
Pogledajte što je ostalo od katamarana Melita: Havarija mogla završiti tragično, srećom nitko nije stradao!
Cijene maslinovog ulja u Hrvatskoj rastu, a u ostatku Europe – padaju. Evo zbog čega je tako…
  • Naslovnica
  • Najnovije
  • Vijesti
  • Zadar
  • Županija
  • Sport
  • Vrijeme
  • Podcast
  • Galerije
  • Kultura
  • Show
  • Lifestyle
  • Sci-tech
  • Promo
Promijeni veličinu slovaAa
023.hr023.hr
Najnovije objavljeno
VIJESTI
Zadar
ŽUPANIJA
SPORT
VRIJEME
PODCAST
GALERIJE
KULTURA
SHOW
LIFESTYLE
SCI-TECH
PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

NAJNOVIJE

ZADAR

ŽUPANIJA

SPORT

VIJESTI

VRIJEME

PODCAST

GALERIJE

KULTURA

SHOW

LIFESTYLE

SCI-TECH

PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

 
SVA PRAVA PRIDRŽANA © 2023. - 2025. QUANTUM MEDIA
Vijesti

Trgovački lanci uvode novi način prikaza cijena, a kupci su zabrinuti zbog jedne važne stvari

Autor: 023.hr
Objavljeno: 21. listopada 2024.
Čitanje članka: oko 5 min
Squirrel_photos from Pixabay
Podijeli
- SADRŽAJ POČINJE NAKON OGLASA -

Elektronske etikete (ESL) postaju uobičajene na policama mnogih supermarketa u inozemstvu, ali s njihovom popularnošću raste i bojazan od zloupotrebe.

Dok lideri u industriji i dalje zagovaraju korisnost elektronskih cijena na policama, vladini službenici i mediji ističu upozorenja o tome kako ova tehnologija može postati štetna, prenosi Fast Company.

Elektronska etiketa na polici je digitalna verzija cjenika koji se nalazi u trgovinama. Za kompanije, ove etikete su korisne jer smanjuju potrebu za ručnim ažuriranjem cijena, mogu im pomoći da prate zalihe, a neke trgovine koriste ove etikete i za prikazivanje barkodova sa korisnim informacijama, poput nutritivnih vrijednosti.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Mediji su, ipak, zabrinuti da bi supermarketi mogli početi koristiti ESL za dinamičko određivanje cijena, pri čemu se cijene prilagođavaju ovisno o dobu dana, potražnji ili drugim faktorima.

Druga briga je da bi mogle početi koristiti prepoznavanje lica kao dio oglašavanja.

Kupci nisu znali da takva tehnologija postoji

Zastupnica u američkom kongresu Rashida Tlaib je na platformi X objavila pismo upućeno Rodneyu McMullenu, generalnom direktoru kompanije Kroger. U pismu je izrazila zabrinutost zbog Krogerovih elektronskih etiketa na policama (ESL), kao i navodnih planova ove kompanije da koristi tehnologiju prepoznavanja lica na digitalnim ekranima – oba alata, napisala je, mogu biti “zloupotrebljena u cilju ostvarivanja profita.”

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Tlaib nije prva američka dužnosnica koja je izrazila bojazan u vezi sa Krogerovom ESL tehnologijom. Još u kolovozu, senatori Elizabeth Warren i Robert Casey su pisali McMullenu, navodeći da su “zabrinuti štite li Kroger i Microsoft adekvatno podatke potrošača”.

Oba pisma su izazvala zabrinutost – i prilično iznenađenje – kod korisnika platforme X, od kojih su mnogi priznali da nisu znali da takva tehnologija postoji u trgovinama, iako se u pojedinima koristi već pet godina.

Sladoled skuplji kad je vreo dan

Prvo pitanje na koje su ukazali političari je da bi trgovine mogle početi koristiti ESL za dinamičko ili promjenjivo određivanje cijena. To podrazumijeva ideju da bi, kako bi ostvarile veći profit, trgovine mogle početi da prilagođavati cijene ovisno o dobu dana, potražnji ili drugim faktorima – poput Uberovog modela cijena.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

– Na primjer, trgovine bi mogle koristiti ovu tehnologiju da podignu cijenu puretine u danima pred Dan zahvalnosti, ili cijenu sladoleda tijekom vrućeg dana, što bi zrokovalo neočekivano povećanje cijena s kojim bi se kupci suočili kada dođu u trgovinu i shvate da si ne mogu priuštiti namirnice koje su prvobitno planirali – napisali su u svom pismu kompaniji Kroger, Warren i Casey.

Kroger i Walmart tvrde da neće koristiti ESL-ove za dinamičko određivanje cijena, već će ovu tehnologiju koristiti da ponude kupcima veće popuste na artikle poput robe u završnom sniženju.

Druga bojazan odnosi se na korištenje alata za prepoznavanje lica koji, kako je napisala Tlaib u svom pismu kompaniji Kroger, “imaju potencijal narušiti privatnost kupaca i uvesti cjenovnu diskriminaciju.”

Kao glavni dokaz za ideju da Kroger planira da koristi prepoznavanje lica i “koristiti podatke kupaca za izradu personaliziranih profila svakog kupca” naveden je članak Fast Company iz 2019. godine u kom je pisano da je Kroger testirao novu tehnologiju u jednoj od svojih trgovina, nazvanu “Enhanced Display for Grocery Environment” (EDGE).

Te godine, Kroger je priopćio da se udružuje sa Microsoftom kako bi implementirao tehnologiju prepoznavanja lica pokretanu umjetnom inteligencijom na nekim od svojih digitalnih ekrana.

– EDGE polica će omogućiti Krogeru da generira nove prihode prodajom digitalnog reklamnog prostora proizvođačima robe široke potrošnje. Korištenjem video analitike, personalizirane ponude i oglasi mogu biti prikazani na osnovu demografskih podataka kupaca – objavile su kompanije.

Ideja je bila da se koriste podaci o spolu i godinama za prikazivanje personaliziranih oglasa ili kupona.

Međutim, prema izjavi glasnogovornika kompanije Kroger, EDGE pilot projekat u jednoj trgovini, opisan u tom izvještaju iz 2019. godine, brzo je obustavljen i Kroger više ne koristi EDGE tehnologiju u svojim trgovinama. Glasnogovornik je dodao da Kroger ne koristi i nikada nije koristio prepoznavanje lica u svojim trgovinama – niti su svjesni bilo kakvih planova da to učine u budućnosti, prenosi Poslovni dnevnik.

- PRIMAJTE VIJESTI I PUTEM NAŠIH KANALA -
Ad imageAd image
Ad imageAd image
@023.zadar

Oznake:cijenetrgovina
- OGLAS -
- OGLAS -

Možda vam se sviđa i ovo...

Vijesti

I TO JE MOGUĆE Na ovoj destinaciji kugla sladoleda košta euro, boca vode pola eura, a gyros svega 2,50 eura

Vijesti

Cijene maslinovog ulja u Hrvatskoj rastu, a u ostatku Europe – padaju. Evo zbog čega je tako…

Vijesti

HAK JAVLJA Gužve od ranog jutra: Kolone prema moru, najgore kod Lučkog i Trakošćana

Vijesti

Dvogodišnjak umro nakon što ga je otac ostavio u vrelom autu na parkingu

Vijesti

NOVI UDAR NA NOVČANIKE Od utorka novo poskupljenje svih vrsta goriva – i nije zanemarivo!

Vijesti

MAMA, POMOZI MI Sve su češće prijevare uz pomoć umjetne inteligencije: Žrtve ostaju bez desetaka tisuća eura, a napadači koriste glas vaše djece

Vijesti

Vlada održala hitnu telefonsku sjednicu, evo tko dobiva dodani staž

Vijesti

Ministarstvo izdalo nalog svim ravnateljima bolnica: Odgovornost bez iznimke je obveza, uvodimo reda

- OGLAS -
023.hr

Pojedine rubrike ovog portala mogu donositi sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina.
Nakladnik: Quantum media d.o.o. // Impressum // Email: [email protected] // WhatsApp: 091/6666-888
Korisne poveznice: Zahtjev za brisanjem // Uvjeti korištenja // Dojava vijesti // Pravilnik nagradnih natječaja
Oglašavanje: Upoznajte se s mogućnostima oglašavanja na ovoj poveznici, ili nazovite 023/777-900

Družimo se i na ovim mrežama

Sva prava pridržana © 2024. Quantum media d.o.o.
Dobrodošli natrag!

Prijavite se u svoj račun

Username or Email Address
Password

Izgubljena lozinka