Točno 14 godina od preuzimanja pogona kod Križevaca, Atlantic grupa odlučila je ugasiti proizvodnju voda Kala i Kalnička, piše portal Danica.hr.
“Odlučeno je da se u studenom ove godine prekine proizvodnja i distribucija brendova vode Kala i Kalnička. Odluka neće imati utjecaja na linije i zaposlenike(…) Konačna ideja reorganizacije je iskorištavanje kapaciteta za proizvodnju i plasman novih proizvoda više dodane vrijednosti.
Vjerujemo da će ova reorganizacija, uz pojačan fokus na inovacije i profitabilan rast, donijeti svježinu u naš asortiman i osigurati još bolje poslovne rezultate“, poručuju iz Atlantic grupe.
Prodao im Badel
Emil Tedeschi je tvrtku Kalničke vode sa sjedištem u Apatovcu kod Križevaca preuzeo od Badela 1862 u jesen 2010. godine. Za tu je transakciju Atlantic platio oko 82 milijuna kuna (11 milijuna eura). U tvornici su se punili izvorska voda Kala, mineralna Kalnička te CedevitaGO.
Prije četiri godine Vlada je odobrila koncesije društvu Atlantic Cedevita za osjetno veću godišnju eksploataciju vode na zdencima u Apatovcu kod Križevaca. Koncesije su dobili na 30 godina.
Iz apatovečkog zdenca ZG-1 Atlantic je dotad zahvaćao 21.600 kubika vode godišnje, i to za proizvodnju mineralne vode, one za ljudsku potrošnju i tehnološke. Novom je koncesijom količina povećana na 90.000 kubika godišnje.
Cedevita i Cockta
Iz tamošnjeg zdenca ZB-1 pak Atlantic je dotad eksploatirao 21.600 kubika, a novom koncesijom u jesen 2020. godine kapacitet je podignut na maksimalnih 49.200 kubika godišnje.
Prodaja Atlanticovih pića s najjačim brendovima Cedevita i Cockta iznosila je ove godine 91 milijun eura, što je deset posto više nego nego u prvih devet mjeseci lani.
Prema podacima agencije za istraživanje tržišta Nielsen, lani je količinski rast potrošnje vode u Hrvatskoj iznosio jedan posto, a financijski oko 18 posto, što znači da su cijene tijekom prošle godine u prosjeku rasle za oko 17 posto.
Tri najveće kompanije – Jamnica, Radenska i Cetina – drže više od 80 posto tržišta, s tim da je Jamnica apsolutni lider u vodi s 50-ak posto udjela.
Rast kave
Flaširane vode tijekom 2022. se prodalo oko 281 milijun litara, što je 5 milijuna manje nego godinu ranije. Lider je i predlani bila Jamnica s udjelom od 40-ak posto, a iza nje bili su Studenac, Radenska, Cetina i Cedevita (Kalnička i Kala).
Atlantic grupa u četvrtak je objavila kako je u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila prodaju od 798,5 milijuna eura, što je 10,6 posto više nego u istom razdoblju lani. Neto dobit iznosila je 45 milijuna eura i bila je veća za 22 posto.
Najveći rast ostvarila je prodaja kave: iznosila je 175 milijuna eura, što je više za 20 posto. Posljedica je to preuzimanja srbijanske tvrtke Strauss Adriatic koja je u prvih devet mjeseci imala 23 milijuna eura prodaje uz gubitak od 615.000 eura. Atlantic je preuzimanje Straussa platio 38,6 milijuna eura.