Neki od najprodavanijih artikala u trgovinama imaju i najveću maržu. Upravo time trgovci zarađuju, a kako kažu, tome je tako zbog velikih cijena po kojima oni nabavljaju namirnice. Poznato je i koji proizvodi i namirnice imaju najveću maržu.
Marža je razlika između nabavne i prodajne cijene u trgovinama, a tako je recimo na kruhu marža 37,2 posto. Odmah iza kruha je najveća marža na konditorske proizvode 31,7 posto. To su proizvodi u sastavu kojih prevladavaju ugljikohidratne sirovine i različiti dodaci. Ovdje spadaju kakaovi i čokoladni proizvodi, uključujući proizvode slične čokoladi i krem-proizvode, kao i bombone, piše portal Mirovina.hr.
Svježem voću i povrću marža je 29,9 posto. Bezalkoholna pića i vode imaju maržu 25,9 posto, meso peradi i jaja 24,1 posto, a osnovni prehrambeni proizvodi poput brašna, šećera, riže, rezanaca i jestivih ulja 24 posto. Meso i mesne prerađevine imaju maržu 23,7 posto, dok mlijeko i mliječni proizvodi 21,4 posto. Rezultati su to istraživanja koje je provela Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja. Dakle, prosječne marže za prehrambene proizvode u 2023. godini najviše su u kategoriji pekarskih proizvoda i konditorskih proizvoda, zatim u kategoriji svježeg voća i povrća te bezalkoholnih pića.
Kada se uspoređuju prosječne marže u 2023. u odnosu na 2022. godinu, od osam promatranih kategorija roba, rezultati istraživanja pokazuju da se u četiri kategorije bilježi blago smanjenje prosječne marže, a to su u kategorijama meso i mesne prerađevine, meso peradi i jaja, mlijeko i mliječni proizvodi, osnovni prehrambeni proizvodi. S druge strane, u preostale četiri kategorije se bilježi blago povećanje prosječne marže, a to su: voće i povrće, konditorski proizvodi, bezalkoholna pića i vode te pekarski proizvodi.