U Hrvatskoj je u prvih pet mjeseci ove godine novoregistrirano 30.569 novih putničkih vozila, što je 14,9 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. Samo u svibnju, zabilježen je 8281 novoregistrirani automobil, što je rast od 16,6 posto, pokazuju podaci Promocije plus. Na prvom je mjestu tržišne ljestvice i dalje uvjerljivo Škoda, za čijim je automobilima od siječnja do kraja svibnja posegnulo 4207 vozača, pa ta marka drži 13,7 posto udjela u ukupnoj prodaji novih automobila u Hrvatskoj. Drugi je Volkswagen s prodanih 3310 novih automobila i udjelom od 10,8 posto.
No, budući da pripadaju istoj grupaciji, dvije najjače marke automobila tako drže čak 24,5 posto našeg tržišta, skoro četvrtinu. Treći je Renault (2502 novoregistrirana automobila i udjel od 8,1 posto). Na četvrtom je mjestu Suzuki s 2215 novih primjeraka na našim cestama i udjelom od 7,2 posto. Hrvatskih top 5 marki zatvara Toyota s 1963 novoregistrirana automobila i tržišnim udjelom od 6,4 posto.
Škoda Octavia bila je daleko najprodavaniji model i u svibnju, budući da su češki bestseler u tom mjesecu odabrala 773 kupca. Odličnu prodaju imao je i VW T-Cross s 469 primjeraka, dok Dacia Duster s prodajom od 284 vozila drži treće mjesto najprodavanijih vozila u petom mjesecu ove godine. Citroen C3 zauzeo je četvrto mjesto s 223 prodana vozila, a peti je Renault Clio sa njih 215.
No valja znati da je krajem travnja krenula pretprodaja dvaju modela jako važnih za Volkswagen – nove generacije Tiguana te novog Passata. Već je u tom razdoblju pretprodaje prodano 500-tinjak od ukupno 800 Tiguana raspoloživih za ovu godinu. Od tih primjeraka tek ih je manji broj u svibnju stigao na naše ceste. U prodajnim tablicama vidimo da je tijekom svibnja novoregistrirano 198 Tiguana, ostali će biti vidljivi vjerojatno u lipanjskim prodajnim rezultatima.
Također, sad u statistikama tek počinju biti vidljivi rezultati poticaja za električna i plug-in hibridna vozila, provedenog u travnju, budući da se oni ovdje evidentiraju tek kad se registriraju. U svibnju je novoregistrirano čak 140 Tesli te 101 MG automobil, ponajviše zahvaljujući poticajima dobivenim putem natječaja Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. No, napominjemo, automobila za koje su dobiveni poticaji je više i oni tek trebaju stići.
U roku četiri sata građani su razgrabili svih 15 milijuna eura za poticaje te su oni potvrđeni za ukupno 1568 osobnih automobila. Najviše je tu bilo Tesli, njih 444. Dakle, jasno je da još nisu svi stigli. Što se svibanjskih podataka tiče, Forthing i Geely, novi kineski igrači na hrvatskom tržištu, u tom su mjesecu novoregistrirali 72, odnosno 30 novih automobila. Zanimljivo, jedina premium marka u hrvatskih top 10 je Audi, na desetom mjestu, dok među deset najprodavanijih modela nema nijednog ‘luksuznjaka’. Štoviše, nema ih ni u top 20 modela.
Benzinaca je u prvih pet mjeseci ove godine novoregistrirano 14.964, odnosno 49 posto, dakle, i dalje su u uvjerljivoj većini. No, hibridi iz mjeseca u mjesec rastu, do kraja svibnja prodano ih je 8746 ili 28,6 posto. Dizelski pogon danas nude malobrojniji proizvođači automobila, ne može se više naći u manjim modelima, pa je jasna i silazna putanja – ove ga je godine odabrao 5661 kupac, što je 18,5 posto u ukupnoj prodaji novih osobnih automobila.
Za tvornički ugrađenu plinsku instalaciju odlučio se 661 vozač, čime na plinski pogon otpada 2,2 posto tržišta. Ove je godine do kraja svibnja novoregistrirano najmanje automobila na struju – samo je 537 novih vozila na potpuno električni pogon, što čini 1,8 posto ukupne prodaje. No, kazali smo već, registracija većeg dijela automobila kupljenih uz državne poticaje tek se očekuje, pa bi oni mogli dosegnuti vozila na plin, istražio je Večernji list.