Stručnjak za automobile ponudio je savjete o tome što poduzeti ako greškom ulijete krivo gorivo u svoje vozilo.
Ova prilično česta pogreška događa se oko 150.000 puta godišnje samo u Velikoj Britaniji.
No, što učiniti kad se to dogodi?
Ako shvatite da ste koristili neodgovarajuće gorivo prije paljenja motora, nalazite se u najboljoj mogućoj situaciji jer smanjuje potencijalnu štetu. Ono što ćete sljedeće poduzeti je imperativ. Ne palite vozilo, čak ni da biste imali kontakt za uključenje radija ili podizanje prozora. Zatim, recite zaposlenima na benzinskoj postaji što ste učinili.
Stavite automobil u neutralni položaj i gurnite ga na sigurno mjesto prema uputama osoblja. Zatim možete povući ručnu kočnicu bez pokretanja motora. Pozovite pomoć, najbolje osiguravajuće društvo kod kojeg imate policu osiguranja. Ako to nije opcija, onda pozovite nekoga tko je specijaliziran za ovu vrstu problema.
Nije ništa izgubljeno ni ako u vožnji prepoznate da ste ulili krivo gorivo. Ugasite motor kad je to moguće. Ako možete, stavite vozilo u neutralni položaj i gurnite ga na sigurno mjesto, a zatim pozovite pomoć.
Što ako niste svjesni pogreške, kako uopće prepoznati da je krivo gorivo u vašem spremniku? Vozilo neće upaliti ili se brzo gasi samo od sebe, čuje se zvuk poput kucanja ili lupanja pri ubrzavanju, iz auspuha izlazi više dima nego inače, pali se lampica upozorenja da nešto nije u redu s motorom.
Iako u pravilu kod jedne ovakve pogreške šteta ne bi trebala biti značajna, sve ovisi o tome kad je otkrivena. U prosjeku, trošak ispuštanja goriva mogao bi se kretati od 120 do tisuću eura. Ali, moguće je i mnogo više, ako se radi o većoj šteti.
Inače, ulijevanje benzina u dizelski automobil je najčešći oblik točenja pogrešnog goriva. I dok dizel djeluje kao ulje za podmazivanje, kada se dizelu doda benzin, nastala smjesa otapa mazivo. To povećava trenje između dijelova motora, što može uzrokovati ozbiljna oštećenja.
Manja je vjerojatnost da će vozači slučajno uliti dizel u benzinski automobil jer je mlaznica pumpe za dizel gorivo puno veća od mlaznice za benzin. Međutim, iako je to teža pogreška, stavljanje dizela u benzinsko vozilo vjerojatno će biti puno veći problem od obrnutog scenarija.
Svojstva podmazivanja dizela znače da će gorivo obložiti svjećice i sustav goriva što često može dovesti do izostanka paljenja, dima i neuspjeha pokretanja motora ili gašenja. Ako shvatite da ste pogrešno natočili gorivo prije nego što stavite ključ u bravu, spremnik goriva morat ćete isprazniti i isprati.
Međutim, ako pokrenete motor, čađa će se brzo nakupiti na svjećicama, uzrokujući začepljenje mlaznica za gorivo i gubitak snage motora. Sustav će zbog toga trebati pravilno očistiti, prenosi N1.