S blagdanom Uskrsa u hrvatskim zračnim lukama kreće i pravo proljetno buđenje, posljednjeg dana ožujka na snagu stupa ljetni red letenja koji će, nakon višemjesečne pauze, ponovno vratiti putnike u aerodromske terminale.
S Uskrsom kreće i ovogodišnji ljetni red letenja, koji nakon duge mirne zime ponovno vraća putnike u hrvatske zračne luke. Zračne luke su spremne, djelatnici su barem već mjesec dana u radu s obzirom da je prije početka ljetnog reda letenja potrebno proći brojna školovanja, a u određenim je zračnim lukama, poput Zadra, Splita i Dubrovnika, nekoliko stranih avioprijevoznika obnovilo sezonske linije već u drugoj polovici ožujka, upravo kako bi odgovorili na povećanu potražnju uoči samog blagdana Uskrsa.
Ljetni je red letenja prema Hrvatskoj poprilično bogat, veći nego prošle ljetne sezone, što bi posljedično trebalo značiti i veći broj putnika u hrvatskim zračnim lukama u odnosu na 2023. godinu, ukoliko ne bude velikih poremaćaja u prometu, no isti se ipak za sada ne očekuju. Naravno, mogući su štrajkovi, pri čemu prednjače aviokompanije iz Lufthansa grupacije, čiji djelatnici ne odustaju od svojih potraživanja za povećanjem plaća, pa će biti zanimljivo pratiti kako će se taj proces odvijati u Lufthansi i Austrian Airlinesu.
S obzirom na povećan nalet prema Hrvatskoj (kao i iznad njenog teritorija), sezona će svakako biti zahtjevna i za Hrvatsku kontrolu zračne plovidbe, baš kao i u cijeloj Europi, pa je sigurno da će, baš kao i svakog ljeta, u vršnim opterećenjima, biti kašnjenja zrakoplova na redovnim linijama zbog zagušenja zračnog prometa iznad europskog kontinenta.
Treba spomenuti i velika sportska događanja, Europsko nogometno prvenstvo koje se u razdoblju od 14. lipnja do 14. srpnja održava u Njemačkoj, što već sada direktno utječe na putničku potražnju na brojnim linijama između Hrvatske i Njemačke, a karta više tražit će se na letovima kako naša nacionalna vrsta bude napredovala kroz samo natjecanje. Drugo veliko sportsko natjecanje su Olimpijske igre koje se u razdoblju od 26. srpnja do 11. kolovoza održavaju u Parizu, dok se Paraolimpijske igre na rasporedu od 28. kolovoza do 08. rujna ove godine.
Svakako treba spomenuti i najavljene radove u zagrebačkoj zračnoj luci za koje još uvijek nije poznato hoće li (i ako da, u kojem smislu) utjecati na redovan zračni promet.
Ovog ljeta nas očekuje i dolazak prvog novog zrakoplova u flotu Croatia Airlinesa, u lipnju ove godine u zagrebačku bi zračnu luku trebao stići prvi od više naručenih A220, koji će, kroz nekoliko godina, zamijeniti postojeće zrakoplove u floti nacionalnog prijevoznika.
S obzirom na specifičnost i broj, valja spomenuti i long haul linije prema Hrvatskoj: Air Transat će ponovno povezivati Toronto i Zagreb, američki United ponovno uvodi sezonsku liniju između New Yorka i Dubrovnika, a južnokorejski Tway, nakon višegodišnje pauze, ponovno omogućuje direktnu vezu između Seula i Zagreba. Treba također spomenuti povećanje broja linija Ryanaira iz Zadra i Zagreba, uspostave nove baze u Dubrovniku, nove linije Croatia Airlinesa iz Zagreba i Splita, veći broj letova Air Francea prema Zagrebu i Dubrovniku, KLM-a prema Dubrovniku, Austriana prema Splitu, Iberije prema Splitu, Zagrebu i Dubrovniku, FlyDubaija prema Zagrebu, te ostalih prijevoznika koji će ovog ljeta Hrvatsku još bolje povezivati s Europom i svijetom.
Uz sve nove linije koje smo mjesecima najavljivali u zasebnim člancima, kao i najave o povećanju kapaciteta i dodavanju više letova na postojećim linijama, pred hrvatskim je zračnim lukama još jedno radno i užurbano ljeto. Naravno, pritom se ta konstatacija najviše odnosi na Split, Dubrovnik, Zagreb i Zadar. Značajniji rast putnika, s obzirom na postojeće najave, ne očekuje se u Puli, Rijeci, Braču i Osijeku, piše Croatian aviation.