U debeloj hladovini Perivoja kraljice Jelene prva od nekoliko većih skupina sudionika prestižnog turističkog lošinjskog B2B eventa osvježila se pićem i osladila bogatom zakuskom. U Zadru traje Tuna, Sushi & Wine Festival, pa je Ilirijin catering s obližnjeg Trga Petra Zoranića dočekao više stotina vrhunskih putničkih agenata i turoperatora te pružatelja turističkih usluga iz cijelog svijeta. Pogled na Zadar iz gotovo dvostoljetnog perivoja bio je jednako inspirativan kao i cijelo putovanje.
„Prvi put sam u Hrvatskoj i Zadru. Sve što sam dosad vidio zaista je lijepo, a posebno sam impresioniran poviješću i kulturnim naslijeđem Zadra. Nisam znao da Zadar ima tako drevnu prošlost, i to od vremena Rima, Bizanta i Venecije, pa sve do današnjih dana“, kaže Francuz Guillaume Simonin iz Pariza koji je strukom hotelijer, a radnim mjestom i životnom destinacijom iz Dubaija u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Živeći i radeći na relaciji od grada svjetlosti do svjetske metropole turizma i luksuza, Simonin je vidio i odradio gotovo sve. No pogled mu je zapeo na Kopnena vrata u Foši koja su kao dio fortifikacijskog sustava Zadra upisana na UNESCO-ov Popis svjetske baštine.
„Mislim kako ću sljedeće praznike provesti u Zadru“, dodaje mladi Francuz, „jer je tako neočekivano lijepo. Iz Zadra dalje mogu krenuti istraživati Hrvatsku koja je prepuna povijesti, a uzbudljiva je zbog prekrasnog mora, planina i lijepe prirode. Izgleda savršeno za provođenje praznika, a za mene koji dolazim iz Dubaija, ima više nego povoljne cijene“.
A dojam francuskog hotelskog stručnjaka dijele i svi drugi sudionici lošinjskog eventa koji su ovih dana gosti Zadra i Zadarske županije. Prestižna Loop Luxury Fair platforma, koja je uz lošinjske domaćine organizator spomenutog eventa u Malom Lošinju – kao Loop MICE (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions), Loop Leisure i Loop CEE (centralna i istočna Europa) – jedna je od najvažnijih u svijetu za poslovno povezivanje te otkrivanje mogućnosti luksuznih putovanja i turističkih destinacija. Zato je od goleme važnosti bilo uključivanje Zadra i Zadarske županije u ovaj projekt, najveći ovakve vrste ikad održan u Hrvatskoj, jer je pred očima svjetskih turističkih agenata, turoperatora, raznih turističkih eksperta i medija predstavljena lokalna infrastruktura namijenjena putovanjima i događajima. Zračna luka Zadar i Putnička luka Zadar na Poluotoku s katamaranima tvrtke TP Line dio su te priče, no to je tek prvo poglavlje svježe napisane knjige.
„Kada smo dogovarali dovođenje ovakvih grupa, namjera je bila da Zadar pozicioniramo kod onih agencija koje se bave MICE segmentom turizma, odnosno s onima koji organiziraju kongrese, konferencije i druge oblike poslovnog turizma. To su manje i veće te svakako zahtjevnije grupe, a mislimo kako je Zadar danas zreo za takvu ponudu“, ističe direktorica Turističke zajednice Grada Zadra Iva Bencun. Mogućnosti zaista nisu skromne: Zadar ima sve bogatiju i kvalitetniju ponudu smještaja, dvorane za održavanje konferencija te reprezentativne objekte poput Kneževe i Providurove palače, svježe obnovljeni kompleks svetog Nikole ili ŠC Višnjik koji je već bio ugostio najveću developersku konferenciju na jugoistoku Europe.
„Ponuda je velika i raznovrsna za velike i za male grupe“, napominje direktorica Bencun, „ali dojam o Zadru još je ljepši. Svi su bili oduševljeni“.
To znači kako se Zadar kao MICE turistička destinacija već pomalo ucrtava na kartu Europe, dok je još od ranije prepoznat kao istinska leisure turistička destinacija. Turisti koji posjećuju destinacije Zadarske županije u svoje slobodno vrijeme posjećuju Zadar, pa osim uživanja u ljepotama plaža, hotela, kampova i odmarališta, vole kulturne, vjerske, sportske ili medicinske ture. Bogatstvo zadarske regije uvjetovalo je i da gosti iz Zadra s jednakom radoznalošću posjećuju obližnje destinacije nastojeći otkriti ljepote Zadarske županije.
„Ovim smo događajem dobili priliku kontaktirati veći broj ljudi koji nisu samo iz MICE segmenta turizma. Došli su nam ljudi koji predstavljaju leisure turizam, a uskoro dolaze i agenti koji predstavljaju centralnu i istočnu Europu“, kaže direktorica Turističke zajednice Zadarske županije Mihaela Kadija. Zadar je svakako iskoristio priliku. Kako je među agentima bio veći broj onih koji nikad nisu bili u Hrvatskoj ili u Zadru, dolazak turističkih i poslovnih eksperata bio je jedinstvena prilika da se u kraćem vremenu upoznaju s novim tržištem i svim njegovim ključnim točkama. I to bilo da je riječ o infrastrukturi, bilo da se govori o domaćinstvu i ljepotama grada te cijele zadarske regije.
„Iskoristili smo mogućnost koju smo dobili uključivanjem u ovaj program. Možda je ovaj događaj u Zadru i dolazak turističkih stručnjaka i poslovnih ljudi mogao biti negdje drugdje, ali uspjeli smo se nametnuti kao ozbiljan izbor i dobri domaćini“, zaključuje direktorica Kadija.
Tri prestižna događaja u Malom Lošinju organiziraju Lošinj Hotels & Villas u suradnji s Loop Luxury Fair platformom, a posvećeni su predstavljaju najboljih lokacija i usluga prilagođenih poslovnim sastancima, konferencijama ili izložbama. Tako je od 7. do 10. travnja trajao Loop MICE segment događaja, od 10. travnja do 14. travnja bit će Loop Leisure koji će okupiti premium putničke agente i specijalizirane turoperatore s njemačkog govornog područja, dok će od 14. do 18. travnja Loop CEE okupiti najbolje dobavljače iz 16 zemalja srednje i istočne Europe.