Putnici će ovog ljeta osjetiti teži udar na svoj novčanik jer će cijene zrakoplovnih karata biti više nego ikad, upozorio je danas direktor irske niskobudžetne aviokompanije Ryanair, Michael O’Leary. Razlog? Kašnjenje u isporuci dugoiščekivanih Boeingovih zrakoplova, što rezultira smanjenjem kapaciteta na tržištu zrakoplovnih putovanja.
O’Leary je istaknuo da će ograničen broj dostupnih zrakoplova izazvati ozbiljne izazove europskim avioprijevoznicima u podmirenju rastuće potražnje za putovanjima tijekom ljetnih mjeseci. “Cijene Ryanairovih karata bit će ovoga ljeta do 10 posto više nego prije godinu dana”, dodao je O’Leary, naglašavajući da će kašnjenje Boeingovih novih zrakoplova imati negativan utjecaj na rast broja putnika.
Prema prognozama Ryanaira, kompanija je očekivala prevoziti 205 milijuna putnika do kraja poslovne godine u ožujku 2025., no sada se suočava s mogućnošću revidiranja tih procjena. “S manjim brojem zrakoplova možda ćemo biti prisiljeni smanjiti procjenu s 205 milijuna na 200 milijuna putnika”, izjavio je O’Leary na tiskovnoj konferenciji u Dublinu, dodajući da još uvijek nisu sigurni o konačnim brojkama.
O’Leary je također naglasio da će povećane cijene karata biti neizbježne zbog ograničenih kapaciteta. “To vjerojatno znači da će čak i naš ovogodišnji rast u Europi biti ograničen i mislim da će to dovesti do viših cijena karata širom Europe za ljeto 2024.”, naglasio je.
Osim toga, O’Leary je spomenuo da bi rast cijena mogao biti manje dramatičan nego prošle godine, ali se ipak očekuje povećanje od pet do deset posto. “Možda će povećanje biti veće, možda manje”, rekao je O’Leary.
Kašnjenje isporuke Boeingovih aviona nije samo problem Ryanaira. Otpadanje vrata Boeing 737 Max 9 zrakoplova Alaska Airlinesa na početku godine te probleme s kontrolom kvalitete novih Boengovih zrakoplova izazivaju ozbiljne izazove za industriju. Dodatno, nedavne nepravilnosti na više od 1000 motora britanskog Pratt & Whitneya prisilile su Airbus na opsežne poslovne zamjene.
O’Leary je zaključio izjavom da bi veći kapaciteti aviona mogli dovesti do stabilizacije cijena karata, no trenutna situacija predstavlja izazov za cjelokupnu industriju zrakoplovstva.